Ekonomika prepravy

Milan Blahovský (05.01.2011, 09:57)
Autor: Zdenko Žofaj (---.dsidata.sk) Dátum: 05.01.11 09:48 Troška si môžeme aj zavtipkovať, dúfam, že som sa nikoho nedotkol, ale chcem naznačiť, že pre sever Slovenska sa otvárajú brány pretekov s Poľska, smer Gdyňa o ktorej uvážuje prevážna časť chovateľov z OZ Tvrdošín - ORAVA. S tohoto smeru môžeme použiť KT, ST, a DT. Na týchto tratiach by znížil rozptyl cca zo 45 km na cca 15 km a ušetrili by sme na preprave oproti ČR cca 4.000.-EUR za sezónu, čo je cca 0,07 CENTA /cca 2.-Sk/ za holuba. Myslím si, že takýto návrh viacerí chovatelia podporia, vzhľadom na to, že bude rýchlejší zber nasadenia holubov a veľká finančná úspora s peňaženiek chovateľov.
Milan Blahovský (05.01.2011, 10:08)
Asi by nám k tomu mohol viac povedať Milan Vojtko ( je registrovaný v DF), výcvikár OZ Prešov, ktorí leteli z Poľska tuším 3 roky po sebe a pokiaľ som to sledoval pozorne tak to boli väčšinou rýchlejšie preteky ako zvyšných OZ, ale čo čert nechcel aj tu zbohatli a idú míňať tento rok na mýto do Čiech a Sky tollu, však jasne holubári mali a vždy budú mať dosť peňazí, to len sa tu a po schôdzach tvária, že im záleží na každom euru, alebo by za tým bolo niečo iné Milan V. ????????????
Milan Blahovský (05.01.2011, 10:23)
Mýtne v Česku v tomto roku stúpne o štvrtinu, základné sadzby sa zmenia prvýkrát od zavedenia mýta v roku 2007. Kamióny budú na diaľniciach platiť v priemere 5 korún za kilometer. Ministerstvo dopravy bude dopravcom ako kompenzáciu poskytovať množstevné zľavy, dopravné spoločnosti však napriek tomu plánuju zdraženie svojich služieb. "Štvrtinové zvýšenie tarifov prinesie ďalší nárast príjmov z mýta. Podľa odhadov by to malo byť v začínajúcom roku až 7,7 miliardy korún, v roku 2012 potom dokonca 9,1 miliardy Kč," povedala Martina Vápeníková, hovorkyňa Riaditeľstva ciest a diaľnic. V Česku sa mýto platí približne na 1300 km diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy. Z ciest I. triedy je spoplatnených len 180 km. Musia ho platiť nákladné vozidlá nad 3,5 tony. Mýto je drahšie aj kvôli snahe ministerstva dopravy presmerovať dopravu nákladov z ciest na železnice. Ministerstvo kvôli tomu zníži od budúceho roku ceny za využívanie koľají. a slovenská realita ? : Nákladné vozidlá 3,5 t – do 12 t 0,093 € (2,80 Sk) 0,086 € (2,60 Sk) 0,083 € (2,50 Sk) 12 t a viac 2 nápravy 0,193 € (5,80 Sk) 0,183 € (5,50 Sk) 0,179 € (5,40 Sk) 3 nápravy 0,202 € (6,10 Sk) 0,193 € (5,80 Sk) 0,189 € (5,70 Sk) 4 nápravy 0,209 € (6,30 Sk) 0,199 € (6,00 Sk) 0,196 € (5,90 Sk) 5 náprav 0,206 € (6,20 Sk) 0,193 € (5,80 Sk) 0,189 € (5,70 Sk)
Zdenko Žofaj (05.01.2011, 10:40)
V tejto zlej finančnej a ekonomickej situácii v akej sa nachádzame je nevyhnutné na každom kroku pri nejakej investovanej sume robiť úsporne opatrenia, kedy je dobre si aj viackrát prepočítať, aký je výsledný efekt, lebo v konečnom prepočte to môže byť aj suma, ktorá Nás môže aj veľmi prekvapiť, kedy s toho vyplýva staré dobre ponaučenie a porekadlo babka k babce budu kapce .........
Milan Vojtko (05.01.2011, 14:08)
Čo sa tyka doletov z Poľska boli vždy rýchle a da sa povedať bez väčších problémov až na pretek mladých v roku 2008 Czestochová, kde sme mali totálny krach./ silný severný vietor / Po finančnej stránke Poľsko bolo a je veľmi zaujimavé, keď sa preteka v blískosti dialnice, že sa zbytočne nenaťahujú kilometre.Problém sú trate nad päťsto kilometrov, lebo zo 700 holubami isť na tu vzdialenosť je finančne náročne a to je jeden z dôvodov, že sme toho roku zmeli smer do ČR. Čakali sme tri roky že sa niektorá OZ /MI,SB,KE alebo BJ/ prida ,ale po niekoľkých jednaniach to vždy stroskotalo a za tie tri roky my sme boli nútený meniť smer z KT a ST z Poľska na Beroun alebo Žatec. To sa aj odzrkadlilo v zlých doletov v rámci regionálnych výsledkov. Čo sa týka zmeny do ČR je rozhodnutie väčšiny ZO.
Milan Blahovský (05.01.2011, 14:26)
Je to tak ako píšeš, prijali ste väčšinové rozhodnutie hoci za cenu zvýšených nákladov. Je na škodu veci a obzvlášť u OZ Bardejov, či Sabinov ktorých členovia sú na pohraničí Poľska, že si vybrali cestu vyprázdňovania vrecák namiesto toho aby kooperovali s vami povedzme vašim starým plánom. Má to svoje pozitíva a to že ste našli spoločnú reč a idete kooperovať čo prinesie určite vykrytie zvýšených výdajov, ale čo potom ak začnú konkurenti tej či onej OZ vyhrávať ? Neobráti zase niekto kabát ? No sám som zvedavý dokedy sa takto veľkodušne budú chovatelia správať ? Rád by som písal aj v mene našich chovateľov, ale tu je názor 60 % OZ Poľsko = Tatry= vetry = katastrofa.
Zdeňek Adamík (05.01.2011, 14:35)
To máš pravdu, také jsem si jednou dal na Štrbském plese fazulovicu a také to bylo Tatry = vetry = katastrofa. Tomu fakt rozumím.
Jozef Cuboň (05.01.2011, 15:13)
Ak by sa ušetrila len polovica nákladov, ako to vypočítal p. Z. Žofaj, myslím,, že by bolo vhodné uvažovať o pretekoch z Poľska najmä u OZ na západ a na východ od Tatier. Treba si uvedomiť, že členská základňa je pomerne prestárla, značná časť dôchodcov ak bude chcieť pretekať sa bude musieť uskromniť na inom. Čo sa týka rovnice "Poľsko=Tatry=vetry=katastrofa", pokiaľ sme to neskúsili, myslím, že obavy sú predčasné. Ak by aj bol jeden, dva preteky katastrolálne, na podobné katastrofy v poslednej dobe sme zvyknutí, veď takmer každý rok sa takýto pretek vyskytne minimálne jeden a to vypúšťame holuby podľa mnohých z toho najlepšieho smeru - zo severozápadu. Ako príklad uvediem u OZ Bytča pretek Kolín r. 2008, vzdialenosť okolo 250 km a prvý deň, ak si dobre pamätám boli doma len 3 holuby. Holuby by sa kľudne mohli vypúšťať zo západného Poľska, čo by pokrylo minimálne u každého OZ aj časť dlhých tratí, zbývajúca časť by sa mohla voziť cez Poľsko na sever Nemecka / myslím preteky nad 700 km./ Priznám, že nemám vedomosť o tom či a koľko sa platí za užívanie ciest a diaľníc v Poľsku, v ČR to už na tomto DF bolo zverejnené. Ak by to ale bolo podstatne vyhodnejšie, myslím, že nie je čo riešiť. Taktiež PHM v Poľsku, najmä nafta je dlhodobo jedna z najlacnejších, čo je ďalší argument hovoriaci v prospech zmeny.
Milan Blahovský (05.01.2011, 18:19)
Pán Cuboň, momentálne je v Poľsku jediný spoplatnený úsek diaľnice medzi Krakowom a Katowicami z dôvodu, že túto časť diaľnice postavil "súkromník" za zmluvných podmienok týkajúcich sa výberu mýta ( tuším na 20 rokov) . Akým smerom sa dá Poľsko do budúcna teda či nemeckým (zdarma) alebo česko-slovenským ( zodri z užívateľa diaľnice aj kožu) to je dnes ťažko odhadnúť, ale pár rokov to možno ešte bude nemecký. Kto cestoval v poslednej dobe Poľskom cez deň diaľnicou, ktorá súvisle sa napája na nemeckú diaľnicu a videl pre holuby ten ideálny kraj musel si skutočne položiť otázku prečo sme tak zaslepení chorým názorom Poľsko = vetry = Tatry = problém....
Zdeňek Adamík (05.01.2011, 18:35)
Máš pravdu a přitom je ta D1, místy ne dálnice, ale Českomoravská pahorkatina, alespoň mi to tak připadá....
Milan Blahovský (05.01.2011, 18:54)
Zdeňku voziť holuby po tej vašej D1 či ako ju nazývate Praha - Brno tak to je pre holuby a vodičov asi riadny trest. To radšej ich vytriasť po našich cestách druhej triedy. Ale mýto si priplatíme, asi za to, že naši vodiči nemajú šancu pri ceste zaspať čo ????? Už keby bol dokončený severný ťah na Hradec K. nech sa tej pseudodiaľnici vyhneme na hony.
Zdeňek Adamík (05.01.2011, 18:59)
Bezpečnost především!
Marek Hnilicka (05.01.2011, 20:17)
Pane Adamík, Milane, ona dálnice z Hradce Králové na Prahu, tedy ta starší část a hlavně pak směr z Prahy na Hradec, to je taky pěkný dílo. Vyvážím tudy holuby až na odbočku na Brandýs a čekám, kdy mi co upadne z auta. Marek
Stanislav Bojko (05.01.2011, 21:04)
Jelikož v OS Třinec pro Polsko a Česko je to 50 na 50, tak jsme v loňském roce letěli závody také z Polska, a to- Brzeg ,Opole, Legnici a Žary Tuplice. Po ekonomické stránce se polským závodům z České strany vyrovnají jenom závody ze směru Vysoké Mýto a Sosnová ( Česká Lípa).Na uvedené závody se najede přibližně o 60 km víc v jednom směru, než je vzdušná vzdálenost. Závody Žatec, Chomutov , Plzeň a Cheb jsou kilometrově náročnější cca o 120 km víc než je vzdušná vzdálenost. Směr na Českou Lípu není zpoplatněn od Mohelnice až do Sosnové. Můj osobní názor je ,že východ Slovenska by mohl dobře letět směr na Žary Tuplice , jelikož při západním nebo severozápadním větru by se mohli holubi dostat na Ostravsku na jižní stranu Tater. Přibližná vzdálenost Žary Tuplice do Spišské Nové Vsi je 508 km a do Sabinova 530 km.Jelikož jsem kdysi vozil holuby na závody, tak vím, že holubi přiletí odevšad, ale záleží jak a do čeho jsou puštěni.

Pre účasť v diskusii je potrebné prihlásenie

Zmeny boli uložené