K pretekovému plánu MDKS

Štefan Nochta (29.03.2011, 12:07)
K návrhu pretekového plánu z NS Zlatná n/O. svoj návrh odôvodňujeme tým, že pretek Liége je potrebné zaradiť do plánu a to z toho dôvodu, že medzi pretekmi Oostende a Kiel je "diera" 3 týždňov, rozletené holuby by to mohlo "nalomiť". Ak sa prijme do plánu pretek Liége, tak jedno družstvo holubov by mohlo letieť závody Aachen,Liége,Kiel a druhé družstvo by letelo Intermajstrovstvo Oostende a Brusel. V oboch prípadoch, či sa už zaradí pretek Liége do plánu, alebo nie, chovateľ musí pripraviť na maratonske preteky dve družstvá, nakoľko holuby, čo absolvujú Aachen, nebudú schopné o tri dni znovu ísť do koša na Oostende. Prečo potom nazaradiť Liége? To je náš názor.
Ľubomír Janda (29.03.2011, 15:53)
Pán Nochta, vyzerá návrh pretekového plánu MDKS na rok 2011 takto? „Aachen – 24.6., Oostende - 1.7., Kiel – 22.7., Brusel - 29.7.“ Je to bez Liége – 8.7.? Na stránke MDKS plán zverejnený nie je! Ľ.J.
Ján Bučo (29.03.2011, 16:09)
Dobrý deň, Plán pretekov je taký ako napísal p. Janda. Na stránku MDKS ho dúfam stihnem zavesiť dnes alebo zajtra. Ospravedlňujem sa, ale momentálne som zavalený pracovnými povinnosťami a nestíham. Áno, plán je bez Liége. Dnes dopoludnia som rozoslal e-mail na členov výboru. Pôvodne sme nepočítali so zaradením pretekov Liége do plánu aby sme sa vyhli trom košovaniam za sebou každý týždeň. A v takej forme sme ho aj rozoslali nasadzovacím strediskám na odobrenie. Jediná výhrada prišla z nasadzovacieho strediska v Zlatnej na Ostrove. Dnes večer budem hovoriť s členmi výboru a podľa toho zaujmeme stanovisko. Nechcem však predbiehať nakoľko ide o jednu z komeptencií výcvikára klubu a nerád by som zasahoval do jeho rozhodnutia a do ním zostaveného pretekového plánu. Avšak budem rád ak sa vyjadria aj iní ako skalní prispievatelia a navedú nás svojimi vyjadreniami k správnemu rozhodnutiu. Letu Zdar! Ján Bučo
Ľubomír Janda (29.03.2011, 16:27)
Členovia nasadzovacieho strediska v Zlatnej na Ostrove majú absolútnu pravdu!!! Určite to bude o dvoch družstvách, tak prečo nie Liége!? Ako bude potom vyzerať súťaž ESO!? Ľ.J.
Štefan Nochta (29.03.2011, 19:43)
Áno p. Janda, naprosto ste to vystihol. Ďakujeme za podporu.
František Dohňanský (29.03.2011, 20:44)
Súťaž ESO je, ak ste si to ešte nevšimli už viac rokov z dvoch najlepších pretekov, takže má šancu skoro každý.
Ľubomír Janda (29.03.2011, 21:58)
František, práve preto že sme si to všimli, chceme dať holúbkom aj tú tretiu možnosť!!! Doposiaľ mali možnosti štyri!!! Ľ.J.
Štefan Nochta (30.03.2011, 07:46)
p.Dohňanský,od roku 2012 chce MDKS uskutočňovať 10 pretekov. Takto to bolo prezentované na konferencii. Pýtam sa Vás: Ako to chcete urobiť,keď teraz máte problém uskutočniť 5 pretekov?
Štefan Nochta (30.03.2011, 07:59)
p. Dohňanský: k tej súťaži ESO ste to vystihol naprosto správne: šancu má skoro každý..... Súťaž má byť však taká, aby mal šancu úplne každý a nie skoro každý a začínam sa prikláňať k názorom tých ktorí hovoria, že táto súťaž je súťažou skoro pre každého...........a nie úplne pre každého, hoci doposiaľ som to tvrdo odmietal. Núti ma ktomu myšlienka,že sám výcvikár klubu sa" takto" stavia k otázke "LIEGE". Vážený členovia výboru, ak máte skutočne nejaké relevantné dôvody k nezaradeniu preteku Liége do súťaže, tak ich uveďte a nevyhovárajte sa na to, že ESO súťaž sa hodnotí z dvoch pretekov!!! Ďakujem.
Ľubomír Janda (30.03.2011, 12:07)
Pekný deň všetkým! Tak 10 pretekov v roku 2012, to je mi za novina! Pozorne som prečítal zápisnicu z valného zhromaždenia SEMK a MDKS v Trenčianskej Turnej z 5.3.2011 no tejto závažnej informácie sa dotýka len okrajovo, alebo až šifrovane: „…a vyjadril sa k pripravovanému projektu „Združenia klubov dlhých tratí“, ktoré má okrem pretekov cez noc zastrešovať aj organizáciu jednodňových dlhých tratí.“ „…prítomným bližšie vysvetlil okolnosti vyplývajúce z rozšírenia pôsobnosti klubu čo sa stretlo so súhlasnou odozvou prítomných.“ „…podporil myšlienku spoluorganizácie pri jednodňových dlhých tratiach…“ K týmto smerovaniam pripomínam, že 10.01.2011 bol založený „Golden club Slovakia“, ktorého pretekový plán pozostáva z: 2 x pretek 340-550 km, 2 x pretek 525-580 km, 2 x pretek 587-620 km, 1 x pretek 745-823 km. Ak sa nemýlim, pôvodne sa malo jednať o 10 pretekov (3 x 340-550 km, 3 x 525-580 km, 3 x 587-620 km, 1 x 745-823 km) a aby záujem o členstvo v GCS dosiahol realizácie možný stav (aktuálne cca. 140 členov), tak organizátori pristúpili k úprave na súčasných 7 pretekov. Ponúkajú sa minimálne nasledovné otázky: 1./ Chce MKDS konkurovať GCS? 2./ Dokáže sa MDKS poučiť z vývoja GCS? 3./ Patrí do názvu MDKS výraz „maratón“? 4./ Aké holuby máme vlastne do budúcna chovať? Letu zdar ! Ľ.J.
Štefan Nochta (30.03.2011, 13:41)
p.Janda, MDKS nechce nikomu konkurovať. MDKS zastrešuje maratonske preteky. 10 pretekov vroku 2012 pochádza z "dielne" ing. Kromera, túto myšlienku vyslovil na schôdzi pri poslednej výstave MDKS a so mnou táto myšlienka zarezonovala a jasne som ju podporil. Takisto táto otázka bola rozdiskutovaná na Valnom zhromaždení pri spájaní klubov SEMK a MDKS a bola odsúhlasená v tej podobe, že v roku 2012 MDKS uskutoční 5 pretekov s ranným štartom a 5 pretekov s popoľudnajším štartom. Samozrejme,jedná sa o maratónske preteky,ktoré produkuje jedine MDKS a nakoľko tento druh pretekania (maraton) je mojou srdcovou záležitosťou, k tomuto prispôsobujem i môj stav holubov,pôjdem tvrdo za tým,aby to,čo bolo prijaté,aby sa aj realizovalo. V MDKS ako pozorujem, zatiaľ fúkajú rôzne vetry,ale verím tomu, že sa to rýchlo utrasie, výbor sa zobudí zo zimného spánku a začne reálne uvažovať a tiež aj konať - v prvorade prospech svojich členov.
Ľubomír Janda (30.03.2011, 14:55)
Pekný deň všetkým! Tak 10 pretekov, 5 pretekov s ranným štartom, 5 pretekov popoludňajším štartom! Predpokladám, citujem predsedu MDKS:“...aby sme sa vyhli trom košovaniam za sebou každý týždeň“, že sa bude jednať o maratónske dvojzávody!!! Tak potom naozaj „Letu zdar!“ Ľ.J.
Štefan Nochta (30.03.2011, 17:32)
...že je to zaujímavá situácia.........
Ján Bučo (30.03.2011, 21:26)
A dosť! Očakával som, že sa zapoja aj iní diskutéri, ale zdá da, že ste v tom ostali sami. Preto Vás prosím aby ste mi v prípade, že máte potrebu niečo si vydiskutovať radšej zavolali, prestali tu vytvárať najrôznejšie konšpiračné teórie a chytať ma za slovíčka. Sám ochotne prepustím svoju funkciu vo výbore komukoľvek z Vás a môžete klub kočírovať tak ako sami uznáte za vhodné. Už na konferencii som deklaroval, že uskutočníme maximálne množstvo pretekov v zmysle kapacít ktoré máme a s prihliadnutím na ich efektivitu a rentabilitu. Myslím, že keď pozrieme na počty holubov nasadených na jednotlivé preteky, budeme mať čo robiť aby sme v slušných počtoch obsadili štyri preteky. To čo sa tu hovorí o roku 2012 je plánované nasledovne: 1. Pokiaľ bude dostatočná členská základňa a podpora chovateľskej verejnosti, skutočne zorganizujeme 5 pretekov cez noc. Veľmi si to prajem. 2. Zorganizovanie 5 jednodňových pretekov chceme zorganizovať v spolupráci s oblastnými združeniami a pevne veríme, že sa dočkáme i pomoci zo strany SZCHPH. Nakoľko s týmto návrhom prišiel pred konferenciou p. Ing Krommer, ja osm ho prijal a pevne verím, že sa nám ho podarí i uskutočniť. 3. Nikto nemá strach z toho aby sa zorganizovalo 10 pretekov z dlhých tratí. Avšak tento projekt treba v prvom rade poriadne premyslieť a musíme najmä reálne zvážiť svoje organizačné schopnosti. S najväčšou pravdepodobnosťou bude potrebné i prijať nových členov výboru, ktorí budú zodpovedať práve za organizáciu jednodňoviek a ďalší členovia budú zodpovední za trate cez noc. 4. Prosím nemotajte tu Golden Club Slovensko. Naše kluby si nekonkurujú a nijako sa k tomu ani nesnažím v budúcom roku uchýliť. Z mojej strany toľko a dúfam, že vyjadrenie je dostatočné. Pokiaľ niekto z Vás niečo potrebuje vedieť, neváhajte mi zavolať. Každý deň síce budem služobne mimo, ale večer po 19,00 by som mal byť doma. Letu Zdar! Jano Bučo Jano Bučo P.S.: Pán Nochta, prosím pošlite mi ešte raz mailom telefón a mail na p. Ládyho. Niekde som ho stratil.
Ľubomír Janda (30.03.2011, 22:47)
Dobrý večer Janko! Tak to káranie vyznelo skutočne otcovsky! Gratulujem! Ale nezaškodilo by aj do vlastných radov! Teraz mám na mysli vedenie klubu! Len náhodou sa dozvedáme 29.3. ako bude vyzerať plán pretekov na rok 2011 aj keď mohol byť spracovaný už po stretnutí s predstaviteľmi maďarského Maratón klubu dňa 4.2., len náhodou sa 29.3.2011 dozvedáme, že už o rok bude 10 pretekov, aj keď táto myšlienka „žije“ v hlavách funkcionárov od novembra 2010! A paradoxne tento rok nie sme schopní zrealizovať ani 5 pretekov. A už vôbec nechápem jedno z vyjadrení k pretekovému plánu na rok 2011 a preteku „Liége“, a opäť citujem: „Nechcem však predbiehať nakoľko ide o jednu z kompetencií výcvikára klubu a nerád by som zasahoval do jeho rozhodnutia a do ním zostaveného pretekového plánu.“!!! Nie je práve toto na to otcovské: „A dosť!“ ??? A taktiež nie sú na mieste požiadavky na akési osobné preberanie problémov telefonicky. Z vyššie uvedeného je zrejmé, že informovanosť, len mierne povedané pokrivkáva a preto DF pokladám v súčasnosti za jedinú relevantnú formu informovania členov MDKS!!! Veď keby to včera p. Nochta nezačal s tými „dvomi družstvami“, tak ani dnes nevieme, že vlastne o rok potrebujeme dva holubníky!!! Letu zdar ! Ľ.J. P.S.: Skúste sa spýtať členskej základne v strediskách akú predstavu má o pláne na rok 2012. Napr. aj formou jednoduchého dotazníka. A z výsledkov takého referenda sa dá už vychádzať! Času je ešte stále dosť! Nech zvíťazí väčšinový názor!!!
Štefan Nochta (30.03.2011, 23:00)
p. Bučo, Vaša reakcia ma zarazila, nie ste však schopný odpovedať priamo,že prečo máte obavy zo zaradenia preteku LIÉGE do súťaže? Vy viete dopredu povedať, že koľko chovateľov nasadí na tento pretek? Keby Vám aj predpoveď vyšla, nakoniec nie Vy veziete holuby na tento pretek a chovateľ,ktorý by nasadil, tento pretek si zaplatí. Tak teda? O čom bude teda táto súťaž? Budeme tipovať a potom zostavovať pretekový plán? SEMK malo tradíciu v týchto pretekoch, prečo odstúpilo od tradícii? p. Dohňanskému som položil otázky, nakoľko ako píšete,je to jeho parketa, ale záhadne sa odmlčal.... Čo je pre Vás dostatočná členská základňa k tomu, aby mohlo byť uskutočnených 5 pretekov cez noc?
Zdeňek Adamík (31.03.2011, 07:14)
Pane Janda, zajímalo by mne (a nehledejte za tím prosím nějaký jiný význam či úmysl) jak to s tím referendem myslíte. Oba víme, že ani svlovenské a ani české Svazové dokumenty institut referenda neznají. Takže "legálně" vypisovat referendum asi nelze. Ať už tak či tak jsou pro vedení Klubu výsledky referenda nezávazné. Pokud bychom odhlédli i od toho problému. v refeerendu musíte položit otázku, na kterou lze jednoznačně odpovědět pouze: ANO či NE. Jakou a jak byste takovou otázku chtěl položit, když zde momentálně probírané téma je jednoznačně složitější, vždyť sám jste v průběhu uplynulých dvou dnů položil zásadní čtyři a další jiného charakteru? Nebylo lepší to zkusit jinak? Pozn.: jen ještě k tomu "legálně" víte že každý Sportovní klub se zavazuje k dodržování Svazových předpisů a i na základě toho je schválen.
Štefan Nochta (31.03.2011, 08:08)
Zdenku,zložitosť tejto témy spočíva v tom, že ľudia,ktorí zostavujú tento pretekový plán, nevenujú tomu dostatočnú pozornosť. Je podľa Teba normálne každý mesiac raz nasadiť maratónca na pretek? Alebo väzí za tým niečo iné!!
Milan Blahovský (31.03.2011, 09:23)
Nie som síce Zdenek, ale Štefan a prečo by to normálne nebolo ? Maratónec by mal zvládnuť maratony v priebehu 14 dní , teda 2 x mesačne, v prípade ľahkého priebehu preteku ( s vetrom v chrbte) to môže byť občas aj 3 x mesačne. Alebo sa mýlim Peter Matalík ??? Myslím, si že vhodnejšie smerovanie otázky ako na Z.A, ktorý predsa len viac menej "slimákom" pozornosti až toľko nevenuje.
Ľubomír Janda (31.03.2011, 09:37)
Pán Adamík, rozhodne, bola to len metafora! Dúfam, že to bolo vo všeobecnosti aj tak pochopené! Išlo mi o jednu z možných foriem zistenia väčšinového názoru, nie jeho presadenia!!! Vy ste zbytočne išiel do inštitucionálnej roviny! Vždy platí: „správanie, ktoré nie je prikázané alebo zakázané je vždy dovolené“! Preto v tomto prípade ma „svlovenské a ani české Svazové dokumenty“ s odpustením nezaujímajú!!! A k tej otázke do „referenda“! Myslím, že vedenie MDKS v ostatnom čase prejavilo dostatočnú kreativitu a s jej konštrukciou určite nebude mať problém! Ak sa samozrejme uchýli k tejto forme prieskumu! V zásade treba riešiť, len aby sa nezabudlo až pre rok 2012, dve témy: - 5 alebo 10 pretekov?, - jednodňové preteky alebo preteky cez noc? A to mi nepripadá zvlášť zložité!!! Letu zdar ! Ľ.J. P.S.: A pán Adamík, nechcete sa stať našim členom? Ako sledujem priebeh tejto témy, boli by sme s pánom Nochtom, keď nepočítam jeho členstvo v kontrolnej komisii MDKS, asi traja „radoví“!
Ľubomír Janda (31.03.2011, 09:51)
Pán Blahovský, myslím, že ste s pánom Nochtom v absolútnej zhode! A dodávam, že by sme mohli byť štyria! "Radoví"! Letu zdar ! Ľ.J.
Štefan Nochta (31.03.2011, 10:11)
Áno Milan,presne o toto ide . Rozbehnutý maratónec by mal ísť do koša po dvoch týždňoch a nie po 4.týždňoch!!! Ty ako skúsený borec máš v tom úplne jasno. Mne je to tiež jasné,len nechápem, že o čo Bučovi ide,keď chce, aby sa nasadzovalo každé 4.týždne. Prosím Ťa,poraď tomu nášmu predsedovi, Ty máš predsa bohaté skúsenosti aj v riadení aj vpretekaní. Taktiež prosím o toto aj Zdenka. Vy obaja ste osobnosti,ktoré vedia dobre poradiť a riadite sa bohatými skúsenosťami a vedomosťami, ktoré náš predseda postráda. On je mladý, ambiciózny a perspektívny človek, ale potrebuje sa ešte učiť riadiacej a pretekárskej činnosti. Ja ho tiež týmto vyzývam,aby sa obrátil na vás a požiadal o radu,lebo rozhodovať a viesť takýto klub nie je sranda, najmä ak mi už avizujú niektorí chovatelia, že nemienia rešpektovať p.Bučom postavený plán pretekov a nebudú nasadzovať. Taktiež s tajomníkom p. Mákom som konzultoval túto situíáciu a padol návrh: vynechať pretek Brusel a na 8.7. dosadiť pretek LIEGE. Tento dátum musí byť obsadený pretekom....
Štefan Nochta (31.03.2011, 10:19)
Nechápem, že prečo sa k tejto závažnej téme nevyjadrujú aj ostatní koordinátori. P.Matalík avizoval, že východ tento rok "nepoletí", tak pochopiteľne sa ho to až tak netýka ale čo ostatní? Je vám to ľahostajné,že ako bude vyzerať pretekový plán? Nemáte nato žiadny názor?
Zdeňek Adamík (31.03.2011, 10:29)
No nechci vám do toho zas až tak konkretně kecat. K Milanovi, ano nejsem specialista na DT holuby, i když je, představ si, chovám. Možná nemám dostatek trpělivosti s holuby, kteří nejdou do špice a protože inklinuji k určitému druhu spravedlnosti, tak je vyřazuji stejně, i když třeba o rok později než holuby pro KT a ST, TEDY KDYŽ NEJDOU DO ŠPICE, tak cestují jinam, obvykle do kompostu. Proto i na DT dosahuji občas špičkových výsledků v závodech s jedinci a ne družstvy. Alespoň si to tak pro sebe vysvětluji, možná je to i jinak. Také jsem se divil, když mi Heinz Seegmüller po infarktu J. Bayera volal, jestli bych k němu nešel dělat managera holubníku (oslíka) za skutečně lukrativních podmínek. No odmítl jsem i když práce s mnoha nejlepšími holuby Evropy na DT mě lákala. No a k názoru na periodu účasti DT holuba v závodech SDT jen tolik, že ve světě obecně uznávaný názor je perioda třech týdnů. Naše zvyklosti s ohledem na patrně jejich menší obtížnost (převaha větrů v zádech), jsou trochu jiné, a možná i proto, i já bych se přiklonil k 14 dennímu rytmu v našich československých podmínkách. Neberu v úvahu extremní závod s extremním počasím a to že v některých případech ošetření holubů od doby nasazení do času startu není vždy na patřičné úrovni! Řadovým členem SZ CHPH se asi nemohu stát, vždyť ani když jsem chtěl zkusit jeden profi závod holoubat mi to podmínky pořadatele neumožnily. Že by se mne báli? (to byl pokus o vtip)
Ján Bučo (31.03.2011, 15:35)
Dobrý deň prajem, Záujem o túto debatu ma vyhnal počas služobky do internetovej kaviarne. Budem reagovať veľmi stručne. Telefonicky som prebral pretekový plán a jeho skladbu s výcvikárom, p. Dohňanským. Zhodli sme sa na organizácii štyroch pretekov a tak som to včera zverejnil aj na webovej stránke MDKS. Jednou z podmienok realizácie pretekov (aj v prípade spoločnej dopravy s maďarským Maratón klubom) je prihlásenie a zaplatenie minimálneho počtu 800 ks holubov na každé preteky. Tento počet zatiaľ spĺňa zrejme len Oostende nakoľko si ho do plánu dali, pokiaľ som správne informovaný OZ Trenčín a Bratislava. Na SZCHPH bo zaslaný plán so štyrmi pretekmi ale podľa vyjadrenia p. Ing. Kureka z konferencie MDKS by nemal byť problém už deklarovaný plán doplniť. Iste sa Vám zdá, že plán mohol byť hotový už po stretnutí s maďarskou delegáciou, ale MDKS bolo poverené organizáciou Oostende na Slovensku a chceli sme ostať zapojení aj v Intermajstrovstve. A ak niektorí chovatelia vravia, že napríklad Brusel je neskoro, nie je predsa problém zapáriť si holuby neskôr, keď o jeho termíne viem už teraz. Preto aby sme vyhoveli časti členskej základne, bude možné prihlasovať holuby aj na Liége a v prípade, že bude dostatočný počet prihlásených holubov, bude Liége operatívne zaradené do pretekového plánu MDKS. Aké zase dva holubníky pán Ľubo? Veď píšem, že pôjde o preteky, ktoré budú spolu s OZ a ich zaradenie do spoločného majstrovstva s pretekmi cez noc ešte vôbec nie je isté. Ale prišiel ste s výborným nápadom. Na prvé košovanie budem distribuovať na všetky nasadzovacie strediská formu anketového lístka kde budú môcť chovatelia vyjadriť svoj názor na pripravované preteky. Otázky zostavím a po pretekovej sezóne budú lístky zozbierané. Na každom bude kolónka na meno a podpis a takáto forma prieskumu nám snáď konečne ukáže cestu akou sa chcú členovia uberať. Letu Zdar! Ján Bučo - +421907847774
Milan Blahovský (31.03.2011, 19:00)
"Na SZCHPH bo zaslaný plán so štyrmi pretekmi ale podľa vyjadrenia p. Ing. Kureka z konferencie MDKS by nemal byť problém už deklarovaný plán doplniť." Nechápem Jano čo ste chceli týmto povedať ???????? Pre MDKS neplatí PP ? Neplatia doplnky teda obežníky, ktoré vydáva preteková komisia či prezídium ???? Jasne je stanovené, že deklarácia pretekových plánov pre všetky zložky SZ je 31.3. daného roku. Nemám pocit žeby MDKS bol mimozväzovým združením, takže vyjadrenie citované v úvodnom odstavci patria možno tak kdesi na pivnú diskusiu a nie na Zväzovú stránku.
Ján Bučo (31.03.2011, 20:14)
Zrejme došlo len k nepochopeniu. Už som si to vykonzultoval a na sekrtetariát Zväzu som odoslal opravený pretekový plán s piatimi pretekmi. Jano
Milan Blahovský (31.03.2011, 20:18)
Tak je to v poriadku, dezinformácia je horšia ako žiadna informácia.
Ľubomír Janda (31.03.2011, 20:23)
Pán Blahovský, netrápte sa s tým, to bol 1. apríl! My sme už taký veselý klub!!! Letu zdar ! Ľ.J.
Ľubomír Janda (01.04.2011, 14:07)
Pekný deň všetkým! Na spresnenie! Môj včerajší príspevok o 20:23 hod. k tejto téme, bol bezprostrednou reakciou na príspevok p. Blahovského o 19:OO hod., došlo len k oneskorenému odoslaniu. Ale nie tak celkom preto sa k téme vraciam. Po možno až miestami hektickej diskusii k pretekovému plánu MDKS, ktorá rozhodne prispela k zaradeniu preteku „Liége“ do sezóny, som sa oboznámil s jeho novou podobou. Pri každom z pretekov ma ale prekvapila istá „realizačná podmienka“, a opäť citujem: „... minimálna účasť 800 prihlásených holubov zo SR ...“! V dokumente „zápisnica zo spoločného stretnutia MDKS a maďarských predstaviteľov Maratón klubu Turčianske Teplice, 4.2.2011“ sa táto podmienka neuvádza! Viem, že pretek Oostende 2011 je vďaka OZ Bratislava a Trenčín v „suchu“! K ostatným len málo štatistiky nasádzania za SEMK + MDKS. Rok 2009: Aachen – 788 ks, Liége – 411 ks, Kiel – 409 ks, Brémy - 456 ks! Rok 2010: Oldenb. – 555 ks, Oost. – 454 ks, Kiel – 270 ks, Brus. – 770 ks! Vzhľadom na uvedené je tu predpoklad rovnajúci takmer istote, že stanovená kvóta splnená nebude! Tak potom: „Quo vadis?“!!! Letu zdar ! Ľ.J.
Ján Bučo (01.04.2011, 15:17)
Dolezity bude pocet prihlasenych a zaplatenych holubov, nie nasadenych. V roku 2009 bolo priemerne nahlasenych skoro po 900 ks a minuly rok keby sme kalkulovali aj s Oostende ktore sme nakoniec neviezli, vychadzal priemer prihlasenych holubov tiez na 800. Budem zverejnovat pribezne stavy prihlasenych holubov a nemyslim, ze preteky su vopred stratene. Len potom bude musiet vybor hladat ine vychodiska pri organizacii pretekov. Zatial sa nikdy nestalo, ze by sa preteky neleteli aj ked islo len 250 holubov. Preto prosim nesirit paniku. Letu Zdar Jano Bučo
Ľubomír Janda (01.04.2011, 15:50)
Pán predseda, rýchla reakcia! Ale asi sa nechápeme! Práve preto, že sa preteky leteli aj s 250 ks ma zaujíma, kde sa vzala kvóta 800 ks na pretek a je prezentovaná ako minimálna, resp. povinná! Ako som už uviedol, na rokovaní s predstaviteľmi maďarského Maratón klubu, ktorý je potenciálnym prepravcom na tri preteky v sezóne 2011, táto požiadavka neodznela! Teda aspoň nebola v zápisnici uvedená! A hlavne, ja paniku nešírim, pracujem len s oficiálnymi informáciami! Od Vás! Letu zdar ! Ľ.J.
Ján Bučo (01.04.2011, 16:17)
Kvota 800 ks je stanovena kvoli rentabilite zvozu do Madarska. Nebojte sa, o vsetkom bude clenska zakladna informovana. Tento rok bude pre nas najdolezitejsie aby sme ustali prepravu ako taku. Jan Buco
Ľubomír Janda (05.04.2011, 11:04)
Pekný deň všetkým! Včera som sa pokúsil na téme: „Oostende VCS“ získať informáciu k cene prepravného na 1 holuba v OZ, ktoré sa preteku zúčastnia! Nepodarilo sa! Priznám sa, prekvapila ma cena prepravného 2,-€/ks, ktorá bola stanovená MDKS na letovú sezónu 2011. Na prvý pohľad by sa zdalo, že je to logické. Veď v rokoch 2009 a 2010 vznikol nedoplatok na prepravnom. Pokladám za potrebné pripomenúť, že príčiny tohto následku boli dostatočne identifikované v téme „Konferencia MDKS a SEMK Trenčianska Turná 2011“ a dokonca boli všeobecne uznané!!! Aby sme sa v roku 2011 vyhli nelichotivej účtovnej bilancii rokov 2009 a 2010, odstránili sme teda z prepravy spomínané príčiny – nerealizuje sa „sólo“ preprava len pre MDKS a zvoz holubov z „východu“!!! Podľa môjho názoru, tieto opatrenia by mali na vyrovnanú prepravu úplne postačovať! Keď pri spoločnej preprave na trať cca. 750 km v OZ postačuje prepravné 0,90.-€/ks, potom na trať 750 + 375 = 1.125 km, vychádza 0,90 + 0,45 = 1,35.-€! Potom s rezervou 0,15.-€ na „obchádzky“, je pôvodných 1,50.-€/ks dostatočných !!! A pripomínam, že tento jednoduchý prepočet sa vzťahuje k najdlhšej trati „Oostende“! Ďalšie preteky sú od 100 do 300 km kratšie, čo výsledok prepravy z ekonomického pohľadu ešte vylepšuje! Vzhľadom na vyššie uvedené, nie len za seba, ale aj za mlčiacu, prípadne ešte stále neinformovanú väčšinu, sa pýtam na dôvody zvýšenia prepravného! Očakávam vecné argumenty, bez emócii!!! Letu zdar ! Ľ.J.
Štefan Janíček (06.04.2011, 18:55)
Dobrý podvečer p.Janda, mrzí ma že neviem či je to argument alebo nie, ale vždy keď tankujem, myslím na to, koľko holubárov vlastní dopravný prostriedok, pre mňa za mňa trebarz aj bycikel, aj ten treba premazať. Ak si chceme važiť prácu svoju, musíme si važiť aj to že niekto tie financie prepočítal. Pokial však ja som bol informovaný cena nie je konečná. Myslím si že by sme mali byť aj trochu trpezlivý. Ďakujem Týmto nemienim nikoho napadať.
Ľubomír Janda (06.04.2011, 21:32)
Pán Janíček, taktiež prajem dobrý večer! Teší ma že nie som jediný, kto má záujem o dianie v „novom“ MDKS! Pri všetkej úcte, to „tankovanie“ argumentom skutočne nie je! Skúste si ešte raz prečítať príspevok pred Vašou reakciou a ja k tomu doplním informáciu, že tá nemenovaná OZ pôsobí v tom istom priestore ako MDKS! Keď je prepravné stanovené na 2,-€/ks, aj keď je dostatočne preukázané, že pri cene 1,50.-€/ks vzniká rezerva 0,15.-€, mám dojem, že ak niekto robil prepočet, tak som to bol ja! Je to od Vás milé, ale vďačnosť som skutočne nečakal!!! A ešte raz pripomínam, že kalkulácia sa vzťahovala k najdlhšej trati! Na ostatných štyroch tratiach dochádza pri platbe 1,50.-€/ks k „úspore“ prostriedkov na ďalší pretek s priemernou vzdialenosťou 850 km!!! To je to, čo „výsledok prepravy z ekonomického pohľadu ešte vylepšuje“ ako som uviedol v mojom predchádzajúcom príspevku! Preto nie je dôvod vytvárať rezervu, tá je vytvorená dostatočná už pri platbe 1,50.-€/ks!!! Veľmi ma mrzí, že doposiaľ nikto nezaujal stanovisko k požiadavke na oznámenie ceny prepravného v téme: „Oostende VCS“! A záverom, pán Janíček v našich končinách „že cena nie je konečná“ nemusí byť dôvodom k spokojnosti, ona môže ...! A že som tak smelý, ktorá agentúra onú správa vydala? Oficiálne kruhy mlčia!!! Letu zdar ! Ľ.J.
Štefan Nochta (07.04.2011, 07:54)
p. Janda, Vaše príspevky mi pripadajú, ako príspevky p. Adamíka....vecné a konkrétne. Niekoho to určite bolí a určite to trvá nejaký čas,kým sa ku konkrétnym a hmatateľným dôkazom nájdu nejaké protinázory resp. dôkazy. To, že sa kompetentní ku konkrétnym veciam a konkrétnym otázkam nevyjadrujú ja to beriem tak, že asi nemajú dostatok argumentov na to, aby obhájili svoje názory a tvrdenia, v tomto prípade výpočty....
Štefan Nochta (07.04.2011, 08:19)
K tej spotrebe ešte dodávam, že už sú na svete prostriedky, ktorých použitie znižuje spotrebu až o 20%, emisie o 85%, používa ich už nespočetné množstvo nákladných a osobných vozidiel aj u nás na Slovensku. Dokonca používaním týchto prostriedkov sa Slovensko radí na popredné miesta v EU. Ja taktiež používam tieto prostriedky a bude ich používať i naše OZ. Myslím, že týmto by sa mali zaoberať všetky OZ a prepravné spoločnosti, aby sa tým znížili náklady na prepravy a boli dostupné pre všetkých chovateľov. Naše OZ nemá v pláne pretek Oostende , nakoľko som nemal vo výbore dostatočnú podporu na jeho presadenie a preto sa k cene neviem vyjadriť.
Ľubomír Janda (07.04.2011, 15:17)
Vážený pán Nochta! Začínam mať pocit, že vystúpiť v tejto téme je takmer prejavom občianskej statočnosti! Preto, „klobúk dole“ a srdečná vďaka za podporu! Vyjadrenie sa k cene prepravného na pretek Oostende sa javí ako „horúci zemiak“! Zúčastnené OZ mlčia, ale aj táto forma komunikácie v istých súvislostiach môže mať svoju výpovednú hodnotu! Skúsim malú úvahu! Ako poznám pomery na tomto DF, v prípade, že by v niektorej OZ cena za prepravu prevyšovala 2,-€/ks, alebo bola zhodná, určite by sa zodvihla k môjmu prepočtu vlna negatívnych postojov! Obdobné reakcie, aj keď nie tak intenzívne, očakávam v prípade ak by cena prepravy v niektorej OZ prekročila mnou kalkulovanú sumu 1,50.-€/ks! Nechcem nikomu vnucovať svoj názor a preto vyvodenie záveru ponechávam na vaše vlastné úvahy!!! Letu zdar ! Ľ.J.
Štefan Nochta (07.04.2011, 16:00)
Maďari nám odvezú holuby na Aachen,Liege aKiel za: prvé tri holuby -800 Ft/ks, ostatné po 500Ft. za kus....
Štefan Nochta (07.04.2011, 16:05)
Myslím, že tých 2€ nie je až tak prehnané, nechápem však, že prečo sa k tomu nevyjadria zodpovední....
Ľubomír Janda (07.04.2011, 17:14)
Vážený pán Nochta! Pozorne som si prečítal materiál: „Zápisnica zo spoločného stretnutia MDKS a maďarských predstaviteľov Maratón klubu Turčianske Teplice, 4.2.2011“! V stručnosti: Z maďarskej strany návrhy na pretekový plán, spoločnú prepravu, zapožičanie košov aby sa holuby nepreháňali, spoločné výsledky! Slovenská strana ústretovo ponúkla maďarským kolegom v prípade záujmu prepravu do Oostende a Bruselu „za dohodnutú cenu“ a k tomu podmienku o „spoločnej štartovacej komisii“! Z uvedenej zápisnice sa ďalej dozviete že poplatok za medzinárodné vyhodnotenie bol predbežne určený na 0,2.-€/ks, ale o predbežne určenej prepravnej kapacite (pre potreby MDKS) a cene ani slovo! Prvé 3 ks – 800.- HUF/ks, ďalšie 2 ks – 500.- HUF/ks, to sú pre mňa úplne nové informácie! A prekvapujúce! Pokiaľ si dobre pamätám v roku 2008 predstavovala cena prepravného u tohto prepravcu 35.- Sk, teda 1,16.-€/ks! Podľa súčasných relácii potom 5 členné družstvo na jeden pretek, v prepočte cez dnes platný kurzový lístok, vychádza 12,87 € a jednotková cena 2,574.-€/ks! Potom je potrebné vyberať 2,60.-€/ks!!! Letu zdar ! Ľ.J.
Štefan Nochta (07.04.2011, 17:49)
p.Janda, dám Vás do obrazu, nakoľko som sa zúčastnil jednania s maďarskou delegáciou a teraz som znovu telefonicky zjednával dopravu s p. Vargom, ktorý nám má zapožičať výmenné koše. Jedná sa o nasledovné: skutočne bolo oznámené z maď. strany p. Belákom, že u nich preprava spočíva tak,ako som už vyššie uviedol,teda prvé tri holuby 800.-HUF a ostatné 500.-HUF.., avšak sa prispôsobia slovenskej strane. V preklade to znamená, že rešpektujú našu sumu 2.-€/kus. Z tejto sumy si musíme odrátať naše náklady na zvoz a všetky výdavky a zbytok dáme maďarskému prepravcovi resp. p., Belákovi. Takto to vysvetlil i p.Belákovi p. Bárdos, ktorý potom s tým súhlasil. V zápisnici toto nie je z toho dôvodu, že nevedeli sme pri rokovaní povedať presnú sumu, orientačne bola spomenutá vlaňajšia suma (1,50€) s tým, že sme vytvorili "sekeru" na preprave holubov. Preto bolo dané aj do zápisnice, že po schválení konferenciou pretekového plánu.........atď...
Štefan Nochta (07.04.2011, 18:06)
Pretek Oostende a Brusel nám však nebudú voziť maďari, naopak my zoberieme ich holuby. Nechápem však,že prečo kompetentní členovia výboru nezverejňujú takéto veci, veď sa jedná o členskú základňu!!!...........pre nich to asi málo znamená......veď sú tu ešte koordinátori. Opakom nášho výboru a doslovným protikladom je výbor GCS na čele s p.Blahovským,kde normálne cez monitor mi srší ich aktivita a reakcie na každú otázku a aj provokácie,ktoré sa im dostávajú......naši páni sa teda majú čo učiť od nich.
Ján Bučo (07.04.2011, 21:24)
Dobrý večer, Ospravedlňujem sa, že neodpovedám včas, ale som pracovne veľmi vyťažený a už vopred upozorňujem na to, že celý budúci týždeň nebudem na Slovensku. Svoju odpoveď teda zhrniem. Ide o sumár z celého času odkedy som naposledy odpovedal. Poďme na to: Ľubko, neviem či sa nepamätáte, ale už pri rozhovoroch, ktoré sme spolu minulý rok viedli, pri tých rozhovoroch kedy som u Vás zisťoval vyberanie mýta za auto pána Adamka som Vám hovoril, že pokiaľ chceme holuby voziť so slovenským prepravcom, musíme cenu za prepravu zvýšiť. Jej zvýšenie však nebolo len tak strelené od boku. Avšak Vaša kalkulácia ako ste ju uviedli v príspevku z 5.4. je prinajmenšom trochu zcestná. Ak hovoríme o preprave v OZ, pamätajme na to, že tam sa kalkuluje s prepravou cca 2000 holubov a keď viem, že jedna cesta napríklad do Bruselu a späť stojí zo Slovenska okolo 2200 EUR, mohol by som vyberať po 1,1 EUR, maximálne po 1,5 aj s ocenením. Lenže to sú preteky v OZ ktoré letí 95% chovateľov zo Slovenska so skalnou pravidelnosťou. Ale naše preteky sú o niečom inom. Ide o to, že chovatelia vždy prihlasujú holuby veľmi opatrne a robili to aj keď holub stál 35,- SK. Lenže potom pred košovaním zvyknú ľudia volať. „Nebolo by miesto? Mám tu ešte takých dvoch a chcel by som ich nakošovať.“ Mne osobne volal jeden chovateľ minulý rok dva dni pred košovaním na Oostende či si môže doniesť 15 holubov naviac lebo ich nemá kde stratiť. Ako potom môžeme odhadnúť cenu? Či máme čakať až do košovania a vybrať peniaze až po odvezení holubov vydelením ceny za prepravu počtom nasadených holubov? Ale vráťme sa ku kalkulácii. Rátame s tým, že sa prihlási skutočne po 800 ks a kapacita bude obsadená. Stále však máme len 800 holubov. Myslíte, že sú oblasti, ktoré vozia na preteky 750 km len 800 holubov? Ak áno, zistite prosím aj pre moju informáciu koľko platia za holuba. Musím sa priznať, že ma úprimne zaráža istota správnosti Vašej kalkulácie a sám seba sa pýtam. Kde ste boli doteraz a prečo ste sa práve Vy nestali už dávno ekonómom SEMK, či teraz MDKS? Pán Nochta, nikdy som nemal problém obhájiť svoje rozhodnutia a nikdy som sa za nikoho neschovával aby som ušiel pred spŕškou kritiky. A zatiaľ som mal vždy aj argumenty na to čo robím. K príspevku p. Jandu zo 17:14 – o tom ako ťažko je kalkulovať takéto preteky sa v roku 2010 presvedčil aj SZ CHPH. Napočítali takú istú cenu ako my, ale až tesne pred pretekmi. Keď už vedeli, koľko holubov je prihlásených. A nakoniec aj tak bolo zaplatených menej ako bolo predtým prihlásených. Skúste nám preto namiesto kladenia otázok poradiť ako to máme urobiť aby sme mali relevantné informácie včas. Vyzerá to totiž tak, že výpočty a úvahy Vám idú výborne. Neviem kde nastal posun, ale predtým sme si vždy všetko vydiskutovali osobne alebo po telefóne, diali sa podobné veci ako teraz a zrazu cítite potrebu vzbudzovať v spolučlenoch „občiansku statočnosť“. Chcete tým povedať, že tí čo Vás vo Vašich príspevkoch nepodporujú nie sú dostatočne statoční? Osobne si myslím, že 2 EUR za holuba nie je prehnaná suma. Vidíte koľko platia v maďarskom klube, obtelefonoval som niekoľko holandských známych a napríklad v Zuid Limbourg platia za prepravu 2,7 EUR za kus. A to vozia po 3000 ks na preteky a nemám pocit, že nafta by v Holandsku bola o toľko drahšia. V zápisnici zo stretnutia v Turčianskych Tepliciach nie je uvedená cena za prepravu holubov nakoľko sme ešte pred konferenciou nevedeli povedať ako sa situácia vyvrbí a ani sme nevedeli ako budeme stavať pretekový plán. Myslím, že vyjadrenie pána Nochtu k téme vozba v maďarskom aute bolo dostatočné a rukolapné. K poslednému príspevku z 18:06 – Je jasne uvedené, že pokiaľ budú mať chovatelia z Maďarska záujem, radi im ich holuby odvezieme. S tým, že tak ako my budeme slovenské holuby viezť do Gyorszentiván, dovezú oni svoje holuby do najbližšieho nasadzovacieho strediska na Slovensku. Napríklad minulý rok Oostende ani neleteli lebo mali len 50 prihlásených holubov a na základe skúseností a programu, ktorý maďarský Maratón Klub má, predpokladajú veľmi nízky záujem aj tento rok. Mali by sa poučiť od nás. Letíme ich program spolu s ďalšími dvoma pretekmi Intermajstrovstva. Dúfam, že pomyselný holubiarsky bôžik bude stáť pri nás a sezóna vyjde. Dovoľte mi preto teda ešte raz sa ospravedlniť za moju neskorú reakciu a pevne verím, že cez víkend budem mať trochu viac času na prípadné reakcie kým v pondelok odletím do Ruska. A čo sa týka porovnaní mlčanlivosti výboru MDKS v porovnaní s aktivitou výboru GCS, prosím spomeňte si na rok 2009 keď som zakladal Medzinárodný derby klub Slovensko. Ani vtedy, tak ani teraz sa za nikoho a nič neschovávam, len životná situácia sa mi dosť výrazne zmenila. Oproti roku 2009 idem stavať dom, mám viac povinností v práci a v neposlednom rade som sa oženil takže nejaký čas musím venovať aj rodine. A reakcie v roku 2009 či už na DF alebo pri telefonických rozhovoroch boli takisto živé a podnetné ako ich teraz vidím pri GCS. Nechcem sa opakovať, ale už teraz pevne držím palce chalanom z výboru GCS aby im minimálne päť sezón po sebe vyšlo super počasie a dolety z pretekov lebo inak ich budú aj ich najvernejší členovia chcieť lynčovať a budú hľadať kde pri zakladaní klubu urobili chybu aby ospravedlnili svoje prípadné straty z pretekov alebo to, že nevíťazia. Letu Zdar! Ján Bučo
Štefan Nochta (08.04.2011, 09:45)
p. Bučo, Výbor MDKS - to ste Vy?????? Ja si myslím, že na témy, čo tu odzneli by mali reagovať členovia výboru zodpovedný za ten-ktorý úsek, či už to boli preteky,alebo teraz preprava. Tak ich konečne nakopnite, nech sa už zobudia a nech reagujú na otázky svojich členov......ja keď niečo neviem, tak sa opýtam a netvárim sa ako dedko-vševedko....a ako člen- každý člen sa má právo pýtať a povinnosťou člena výboru je podať vysvetlenie.....alebo žijem na inej planéte???? Ku komu mám porovnávať prácu nášho výboru ak nie k lepšie fungujúcemu výboru??? K riaditeľstvu Košickým teplárňam??? Mojím postrehom je, že Vy medzi sebou vôbec nekomunikujete.....potom nemôže fungovať Výbor!! Vašou povinnosťou by bolo kontrolovať prácu členov Výboru a nie pracovať miesto nich.....reagovať miesto nich.....alebo mám mylné predstavy? Keby som tu nadhodil ešte zopár tém, ktoré by bolo potrebné objasniť, Vy by ste poutekali aj z krajiny, alebo by ste ma hádam dali ukameňovať.....))) Člen Výboru nesmie byť podráždený,keď sa ho radový člen niečo opýta!! Koho sa má pýtať.....farára???
Milan Blahovský (08.04.2011, 10:02)
Štefan, tragédiou mnohých klubov,organizácii či spolkov je to, ak sa do ich funkcií nanominujú ľudia, ktorí nemajú času na prácu navyše akou je napr. komunikácia s členskou základňou, ak tento druh komunikácie ostáva na jedinom, na tom ktorému záleží aby to fungovalo a aby rozhodnutia valných zhromaždení či zasadnutí výborov neboli iba mlátením prázdnej slamy a tento obetavec ak nechce aby to skutočne krachlo skôr ako sa niečo realizuje musí reagovať na každého. Tí volení to dobre vedia a preto si tam takýto typ vyberú. Neviem si predstaviť ako by to išlo keby títo hovorcovia a ťahúni v jednom, sa nepostavili za celý klub či organizáciu ?????
Jedna vec sa mi predsa len nepáči v predchádzajúcich príspevkoch a to je počítanie ceny za dopravu vo forintoch, nie som nacionalista, ale myslím si že Euro ako mena má svoju váhu a vážnosť. Neviem prečo by mali členovia SZ preratávať kurzy Eura voči HUF ???
Štefan Mák (08.04.2011, 10:39)
Milan, myslim si, cena bola dana v HUF preto, lebo kurz sa meni kazdu hodinu a mohlo by sa stat, ze o mesiac by cena za jedneho holuba bola radikalne rozdielna. V dnesnej dobe sa pocita kazdy cent, alebo sa mylim? Vid predchadzajuce prispevky.
Milan Blahovský (08.04.2011, 10:54)
Štefan, to akože kurz HUF voči Euro sa nemení ? Niekoľko rokov trvalo kým si slováci zvykali na prevod SK na Euro a teraz asi ide doba, že sa ideme učiť prevod Euro voči HUF. Pre mňa za mňa nech sú tam aj mongolské tugriky, keď to členom MDKS nevadí.
Štefan Nochta (08.04.2011, 11:29)
Milan, nezaoberaj sa kurzom, nezaoberáme sa ani my. Kurz sa mení každý týždeň..... Asi som sa dosť jasne nevyjadril..... Maďari berú svojich členov za 800 HUF/kus-prvé tri holuby a ostatné holuby čo dodáš ,po 500 HUF/kus. To som mienil uviesť ako všeobecnú info, že ako to beží u nich....teda ak nasadzuješ 10 holubov, za tri platíš po 800 a za 7 platíš po 500 HUF. Nás to však zaujíma iba orientačne, nakoľko oni rešpektujú našu cenu za prepravu: 2€, z toho si odpočítame naše náklady a zbytok vyplatíme maďarskému maraton.klubu za prepravu. Pre nás je smerodatná naša cena za prepravu a to je :2€. To sa jedná o preteky: Aachen, Liége, Kiel.... o tomto sa nevedie diskusia, ak sa nemýlim,p. Janda vedie diskusiu o preteku OOSTENDE a cenu za jeho prepravu, nakoľko tento pretek vezieme my, resp. Morava....to neviem.
Štefan Mák (08.04.2011, 11:42)
Milan, nepochopil si ma. Clen nebude platit v HUF. Ale myslim si, p. Nochta vysvetlil presne, naco vlastne chcel poukazat vo svojom prispevku. S pozdravom.
Štefan Nochta (08.04.2011, 11:42)
Milan k Tvojmu prvému príspevku: do bodky si presne opísal moje myšlienky. Predseda má predsa riadiť a kontrolovať svoj výbor..... a keď niekto sa nehýbe, pomôcť mu s tým.... a keď nechce, tak ho nahradiť.... Prečo to u Vás funguje lepšie.....čo myslíš?? Ty sa nemusíš chváliť...Teba chvália skutky,angažovanosť a správne riadenie a je evidentné, že ten výbor funguje......a hoci neprajníkov ste mali a máte dosť, nereagujete hneď podráždene a nevyhovárate sa nato, že nemáte čas.... preboha, veď sezóna klope na dvere.... Ja by som však tieto slová chcel skôr adresovať skôr môjmu výboru......dúfam, že sa toho ešte dožijem..... Ja Vám držím pršteky,nech sa sezóna vydarí a možno dospejete i k tomu v budúcnosti, že si preteky rozpásmujete a potom celé Slovensko je Vaše....
Štefan Nochta (08.04.2011, 11:53)
Ja by som v mojom príspevku položil niekoľko otázok nášmu výboru,ktoré sa týkajú hlavne pretekov a organizácie.: 1./ Holuby,ktoré budú napísané na kontrolnom liste v poradí nad 5, teda 6.,7.,..., budú s maratonskym krúžkom a doletia medzi prvou 20-tkou v 20%, budú mať nárok na finančné ocenenie? 2./Ako bude vyzerať tabuľka stávkovania na holuby,ktoré nemajú marat.krúžky? Kedy bude spracovaná a vydaná? Členovia sa informujú....
Ján Bučo (08.04.2011, 11:55)
Len v rýchlosti páni. Ani pri iných organizáciách tak ako Milan uviedol nie je ľahké nájsť niekoho kto bude reagovať na podnety od členov. Napríklad tu na DF SZCHPH väčšinou diskutuje za prezídium iba Milan. Myslím inak, že pán Dohňanský v tejto téme reagoval a ostatní členovia výboru bohužiaľ zrejme necítia potrebu reagovať a preto po konzultácii s nimi reagujem ja. Jano
Ján Bučo (08.04.2011, 12:06)
Ešte odpovede pre pána Nochtu: 1. Holub s krúžkom 55M môže byť na kontrolnom liste aj 85. , ale musí doletieť v 20% doletených do 20. miesta z holubov s krúžkami 55M. 2. Karta aktivácií bude približne rovnaká ako v minulom roku a na internete, respektíve v maili ju budete mať snáď už tento víkend. S ekonómom preberám výšku jednotlivých výhier. Jano
Ľubomír Janda (08.04.2011, 13:32)
K príspevku Jána Buča zo dňa 07.04.2011: Pán kolega, aj Váš posledný príspevok ako som predpokladal, piate cez deviate a do toho tie nešťastné emócie! Keďže ste sa opäť nevyhol útokom na moju osobu, som nútený reagovať! Snažím sa byť čo najstručnejší! Riešené otázky vychádzajú z tém DF „Konferencia MDKS a SEMK Trenčianska Turná 2011“ a „K pretekovému plánu MDKS“, preto v prípade nejasností je potrebné si osviežiť pamäť! „Kalkulácia“, ktorá je podľa Vás „prinajmenšom trochu zcestná“, je len jednoduchým príkladom priamej úmery, 1 : 1,5, ten prepočet je správny a cena prepravného 0,90.-€/ks za trať cca. 750 km je reálna. Zrejme to bude výborom, ktorý sa skoro „zobudil“ a našiel si kamarátov na prepravu! MDKS mal priestor aj na Morave, podľa plánov takmer všetci letia Oostende 01.07., Brussel 30.07. a päť OS letí v termínoch 18.06. a 16.07. pretek Aachen! Za scestný skôr pokladám, a toto prosím chápať ako jednu z rád ktoré očakávate od členskej základne miesto otázok, Váš systém prípravy letovej sezóny! Je 08.04.2011, každá oblasť má už jasný počet členov, nahlásené počty, na tom základe zabezpečenú prepravu a povyberané prepravné! Ale MDKS 23.3.2011 uverejní výzvu prepravcom, ktorí by chceli uskutočniť prepravu do Oostende aby kontaktovali členov výboru! Veď sa letí o tri mesiace! Nevieme doposiaľ koľko bude členov, koľko holubov na prepravu a ak bude členská základňa disciplinovaná tak to sa dozvieme 30.04.2011! V takomto systéme budeme vždy ťahať za kratší koniec!!! Tak predseda ide na rokovanie z prepravcom 04.02.2011, rokuje o všetkom možnom ale ako sám uvádza: „V zápisnici zo stretnutia v Turčianskych Tepliciach nie je uvedená cena za prepravu holubov nakoľko sme ešte pred konferenciou nevedeli povedať ako sa situácia vyvrbí a ani sme nevedeli ako budeme stavať pretekový plán.“ Slabá výhovorka, ale dobre „zcestná“! No ako by sa to mohlo „vyvŕbiť“ keď nemám vlastnú prepravnú kapacitu a ani iného prepravcu??? K invektívam ako: „kde som bol doteraz“, „výpočty a úvahy Vám idú výborne“ atď, atď ...!! No stále tu! Nikdy som konflikty nevyhľadával, no určite som sa im ani nevyhýbal! A neplánujem to ani do budúcna!! Do diania na tomto DF som bol vtiahnutý príspevkom zo dňa 25.2.2011, 09:22 hod. téma: „Konferencia MDKS a SEMK Trenčianska Turná 2011“ v ktorom predseda, alebo ak chcete prezident MKDS žoviálne oznamuje, že v roku 2010 vznikol dlh voči prepravcovi vo výške 1.000,-€ a poznamenáva, že k vyriešeniu tejto situácie je potrebné zaujať jasné stanovisko! Tento stav len málo kto tušil a prezentovaný bol menovaným ako keby to všetci vedeli a len on to chce riešiť! V následnej diskusii sa prebralo takmer všetko! Od príčin vzniku dlhu, ktoré ako bolo všeobecne prijaté nespočívali len v nízkych počtoch holubov, cez krúžky „55-M“, ktoré boli v istých fázach tiež na vine, až po zreálnenie nedoplatku na 1.174,-€ dňa 02.03.2011. Ďalšou zverejnenou informáciou 04.03.2011 bola súvaha hospodárenia za rok 2010 kde nedoplatok predstavoval už len 1.154,90-€, ale kumulatívne s rokom 2009 sa vyšplhal na 1.304,90-€. To ale už tiež nie je podstatné! Bezprostredne po konferencii dňa 06.03.2011 som predsedovi MDKS na DF položil jasnú otázku: “4./ Aké závery boli prijaté v rámci rozpravy k nedoplatku?“! Na túto som dostal dňa 07.03.2011 tiež na DF nejasnú odpoveď: „4. Otazku nedoplatku som dostal do referatu ja. Precitajte si zapisnicu, ktora je na stranke a budete vediet viac.“ Zo záujmu o problém som si preštudoval „onú“ zápisnicu! V uznesení „VZ SEMK a MDKS konaného dňa 05.03.2011 v Trenčianskej Turnej, ukladá: - p. Jána Buča vyriešením a splatením záväzku MDKS za rok 2010“! Nič viac! A bol som opäť na začiatku! Ale tento príbeh má ešte aj pokračovanie ...!!! S odstupom času som sa dozvedel, že nedoplatok, alebo ak chcete dlh, bol vyrovnaný veriteľovi z pokladne (časť členské príspevky) bývalého SEMK a následne zaevidovaný ako pohľadávka voči osobe p. Jána Buča. A to je to čo som čakal, že bude v zápisnici uvedené! A chcem poznať aj splátkový kalendár! Prečo to utajovanie? Je to celkom normálny postup!? Mňa veľmi zaujíma ako sa nakladá aj s mojimi peniazmi! A určite to zaujíma aj ostatných členov! Skúsme si teraz vymeniť „garde“ pán predseda a ja k „novým rolám“ položím otázku! Akej dôvere sa teším u Vás ...??? Tak sa potom nečudujte, že sa pýtam! A som presvedčený, že sa nepýtam len za seba! A po tých „šachoch“, ... tak sebavedomie, to Vám určite nechýba! Skôr by som očakával aspoň minimum pokory voči členskej základni a maximum práce! Aby ste presvedčil aspoň tých ktorí Vám prejavili na konferencii ešte dôveru že si ju zaslúžite!!! Letu zdar ! Ľ.J.
Ján Bučo (08.04.2011, 16:01)
Pán Janda, Verím, že to čo píšete, píšete zo svojej najlepšej vôle. Oznamujem Vám, že po mojom návrate zo služobnej cesty bude zvolaná schôdza výboru MDKS a týmto Vás oficiálne na ňu pozývam. Mimochodom pozval som Vás aj na zasadnutie valnej hromady SEMK a MDKS do Trenčianskej Turnej ak sa dobre pamätám. Hovorili ste, že nastupujete do kúpeľov, no napriek tomu som Vás tam očakával. Termín a miesto konania schôdze Vám budú oznámené včas. Tam dúfam vyriešime všetky otázky, ktoré Vás trápia. Ak mi chovatelia neveria alebo cítia potrebu zmeny vedenia klubu, som pripravený zvážiť svoje zotrvanie vo funkcii. Zo strany výboru novozniknutého MDKS však zatiaľ takáto požiadavka nevzišla. Letu Zdar! Ján Bučo
Igor Barbírok (08.04.2011, 20:17)
AAchen km tam štart Nitra su 1140 km Liege 1011 Kiel 1163 Brusel 1279 Oostende 1393 ------------ plus cesta spet 11972 plus zvoz 5x po 350 km 1750 -------------- 13722 km x 12 SK za km ---------------------------- 164664 : 30,126 -------------------------------- 5465,84346 : 4000 holbov = 5x po 800 -------------------------------- 1,36646087 eur na 1 holuba Pan Janda nič v zlom,môžete my povedat jak dosiahnete tých 0,90 eura na holuba ? Muselo by byt aspom 1400 nasadených holubov.
Štefan Nochta (08.04.2011, 21:36)
tie km sú špatné......
Ľubomír Janda (08.04.2011, 21:54)
Vážený pán Barbírok! Neviem čí sa jedná o p. Igora Barbírika, ktorému bol medzi časom zrušený prístup na DF, ak áno ospravedlňujem sa za oslovenie! Ak nie, tiež je to v poriadku, máme nového „srdciara“!!! Ja som nikdy netvrdil, že prepravné v cene 0,90.-€/ks pokrýva náklady na prepravu pri pretekoch Aachen, Oostende, Liege, Kiel a Brusel. Ja som len cez priamu úmeru (1 : 1,5) prepočítal že: Keď pri spoločnej preprave na trať cca. 750 km v OZ postačuje prepravné 0,90.-€/ks, potom na trať 750 + 375 = 1.125 km, vychádza 0,90 + 0,45 = 1,35.-€! S rezervou 0,15.-€ na „obchádzky“, je pôvodných 1,50.-€/ks dostatočných !!! A opäť pripomínam, že tento jednoduchý prepočet sa vzťahuje k najdlhšej trati „Oostende“! Ďalšie preteky sú od 100 do 300 km kratšie, čo výsledok prepravy z ekonomického pohľadu ešte vylepšuje! Ale ďakujem Vám za záujem a prezentovaný prepočet, v prípade že je správny, prináša na veci nový pohľad! Priznám sa, že ja som sa riešenými otázkami s takou dôslednosťou nezaoberal! Letu zdar ! Ľ.J.
Ľubomír Janda (09.04.2011, 00:04)
Vážený pán Bučo! Pôvodne som nemal záujem reagovať na Váš príspevok pretože generálne, moje reakcie na Vás, aj keď akokoľvek dobre myslené k ničomu neviedli! Ale vždy mi išlo o dobro „maratónskeho hnutia“. V mojom prípade je to možno už diagnóza! Prekvapuje ma Váš záujem o moju „vôľu“! Ale ďakujem za opýtanie, teším sa skvelému duševnému zdraviu! Myslím že „kocky sú hodené“ (sezóna klepe na dvere) a nie je v súlade s „chlapskými hodnotami“, ku ktorým ste sa na DF niekoľko krát prihlásil, aby ste tu neustále ponúkal svoju rezignáciu! Líder sa takto nespráva! Nie som členom výboru MDKS a z toho dôvodu necítim potrebu zúčastniť sa jeho rokovania! A hlavne v tomto období registrujem pre klub významnejšie problémy ako riešenie toho čo trápi jedného radového člena! Či ..., viete o niečom čo by ma malo trápiť? Podľa môjho názoru, do budúcna je potrebné hľadať vhodné formy komunikácie s členskou základňou, zvýšiť jej informovanosť, identifikovať a riešiť väčšinové problémy! A hlavne, zásadné rozhodnutia je potrebné prijímať po ich verifikácii verejnou diskusiou! Preto, a toto prosím chápať ako ďalšiu radu ktoré očakávate od členskej základne miesto otázok, dávam na zváženie inštaláciu vlastného diskusného fóra na stránke MDKS! Nech sa „tá bielizeň“ perie hlavne doma!!! Letu zdar ! Ľ.J. P.S.: A opäť pripomínam! Ja som to tu nevešal!!!
Ľubomír Janda (09.04.2011, 00:19)
Pre všetkých ! Spresnenie! Ako autor príspevku datovaného 08.04.11 o 20:17 bol pôvodne uvádzaný „Igor Barbírok“, medzičasom (zrejme na základe môjho príspevku) došlo k oprave na „Igor Barbírik“! Len aby sa vedelo! Letu zdar ! Ľ.J.
Igor Barbírik (09.04.2011, 05:58)
Važ Pán Nochta môžem vás ubezpečit že sú presné,sú namerané PC NAVYGATOR 7 a ten je presný na metre. Letu zdar ideme trenovat Igor
Igor Barbírik (09.04.2011, 06:03)
Pan Janda nič sa nestalo. L.Z. Igor
Ján Bučo (09.04.2011, 18:50)
Na stránke MDKS www.longdistance.wz.cz funguje Kniha návštev, ktorá plne supluje DF. Letu Zdar! Jano
Ľubomír Janda (09.04.2011, 23:31)
Ďakujem za informáciu! „Knihu návštev“ som následne podrobil malému testu vhodnosti tejto platformy z hľadiska možného rozsahu diskusných príspevkov! Po umiestnení modelového príspevku (použitý v DF) z tohto chýba cca. 1/5 a súčasne sa „stratilo“ všetkých 5 príspevkov z roku 2011! Menej vhodné veci sa asi tak často nepoužívajú! Myslím, že tak zložité a rozsiahle témy ako bola napr. „Konferencia MDKS a SEMK 2011 Trenčianska Turná“ – 88 príspevkov, alebo ako je táto téma – 65 príspevkov, bude rozumnejšie i naďalej riešiť na DF SZCHPH! Letu zdar ! Ľ.J.
Igor Barbírik (10.04.2011, 14:31)
Zaujala ma táto veta tak som sy prešiel NL program kedže to sem neviem prilepit vybral som len niečo z Afdelink Limburk Osobne si myslím, že 2 EUR za holuba nie je prehnaná suma. Vidíte koľko platia v maďarskom klube, obtelefonoval som niekoľko holandských známych a napríklad v Zuid Limbourg platia za prepravu 2,7 EUR Nap. KT,ST trate od 0,40 do 0,75 eur za holuba podla km Cahors 820 km NAT. Košovanie 21-06-2011 o 20,00 štart 24 06 2011 cena 1,45 EUR ST VICENT 975 km NAT. Koš 14 -07 štart 17-06 cena 1,45 EUR Barcelona 1150 km INT. Koš. 3-07 -2011 štart 8 -07 -2011 Cena Limburgu zatial není stanovená Niegde ju už mali oklo 2,1 až 2,2 EUR za holuba INT. Ale treba povedat aj to že to vozia auta nad 7,5 tony a čo všetko je v tej cene zahrnute na rozdiel od nás. Nakolko v naších cenách je len preprava
Juraj Svoreň (10.04.2011, 21:32)
Cena za prepravu je jedna vec, ale kvalita druhá. Zaujímalo by ma napr. aké veľké koše, koľko holubov v koši, papier, rošty, vetranie, krmenie, doba prepravy, dlžka zberu atď. V podstate za dve eura koľko muziky ???
Igor Barbírik (10.04.2011, 22:00)
Pán Svoren prepáčte ale vy pochybujete o NL kvalite prepravy? Môžem vás ubezpečit že v koši je len 27 holubov.Osobne som mal tu možnost ich blombovat A tej muziky je viac jak ste sa opýtal.
Juraj Svoreň (11.04.2011, 08:09)
Nemyslel som NL, ale ako to bude v MDKS teda u nás.
Miroslav Luhovy (11.04.2011, 08:48)
Igor,daj mi kontakt,prosím Ťa,na dopravcu ,ktorý vozí za 12 Sk,čiže 0,40 €/km.Zázračný to dopravca!
Igor Barbírik (11.04.2011, 09:03)
Najdi si na vebe do 3,5 tony
Jozef Daníšek (11.04.2011, 10:50)
Pozdravujem.Musím dať za pravdu pánu Barbiríkovi,čo sa týka kvality,prepravy holubov v NL či v Nemecku, a s tým spojeného servisu.Pod tým rozumiem,veľkosť boxov,počtu holubov v boxoch,napájanie kŕmenie.Len tak pre zaujímavosť,pri nasadzovaní vyberiete box z auta v ktorom je už vymenený papier.To je u nich bežná vec.Možná i v našich organizáciach sa to už robí.Ale určite to nie je pravidlo.To však je všetko o ľuďoch a určite tiež o financiách.Čo je však najdôležitejšie väčšina chovateľov pretekanie berie ako relax a zábavu.Porovnajte to s nami.
Igor Barbírik (11.04.2011, 19:19)
Pab Daníšek dakujem za uznanie,zárven vydím že máte skusenosti ktore su založene na faktoch. Viem čo všetko ta cena obsahuje ale račej si to necham potvrdit NL priatejmi
Igor Barbírik (11.04.2011, 19:25)
Ešte by som doplnil že v košoch na dlhé trate je hrachova slama.
Ľubomír Janda (21.04.2011, 23:50)
Prajem všetkým príjemné prežitie sviatkov jari! Po období pre mňa takmer absolútnej zaneprázdnenosti, prichádza obdobie pokoja, relaxu a aj preto nastal čas na zopár reakcií na informácie ostatného obdobia, ktoré sa objavili v odborných kruhoch („Letu zdar“)! Nie je to tak dávno, čo v téme „K pretekovému plánu MDKS“ bola vedená vášnivá polemika o cene prepravného! Na osvieženie pamäti: Autor: Ľubomír Janda (---.213-181-128.pegonet.sk) Dátum: 05.04.11 11:04 Keď pri spoločnej preprave na trať cca. 750 km v OZ postačuje prepravné 0,90.-€/ks, potom na trať 750 + 375 = 1.125 km, vychádza 0,90 + 0,45 = 1,35.-€! Potom s rezervou 0,15.-€ na „obchádzky“, je pôvodných 1,50.-€/ks dostatočných !!! A pripomínam, že tento jednoduchý prepočet sa vzťahuje k najdlhšej trati „Oostende“! Ďalšie preteky sú od 100 do 300 km kratšie, čo výsledok prepravy z ekonomického pohľadu ešte vylepšuje! Autor: Ján Bučo (78.141.102.---) Dátum: 07.04.11 21:24 Avšak Vaša kalkulácia ako ste ju uviedli v príspevku z 5.4. je prinajmenšom trochu zcestná. Osobne si myslím, že 2 EUR za holuba nie je prehnaná suma. Vidíte koľko platia v maďarskom klube, obtelefonoval som niekoľko holandských známych a napríklad v Zuid Limbourg platia za prepravu 2,7 EUR za kus. Autor: Igor Barbírik (---.mobilatak.net) Dátum: 10.04.11 14:31 Zaujala ma táto veta tak som sy prešiel NL program kedže to sem neviem prilepit vybral som len niečo z Afdelink Limburk Osobne si myslím, že 2 EUR za holuba nie je prehnaná suma. Vidíte koľko platia v maďarskom klube, obtelefonoval som niekoľko holandských známych a napríklad v Zuid Limbourg platia za prepravu 2,7 EUR Nap. KT,ST trate od 0,40 do 0,75 eur za holuba podla km Cahors 820 km NAT. Košovanie 21-06-2011 o 20,00 štart 24 06 2011 cena 1,45 EUR ST VICENT 975 km NAT. Koš 14 -07 štart 17-06 cena 1,45 EUR Vo vyššie uvedených súvislostiach, sa priznám, ma potešila informácia uvedená v „Letu zdar, 04/duben 2011, str. 12“, že pri tratiach okolo 1.000 km je účtovaná členom klubu priaznivcov dlhých tratí cez noc prepravná „cena za holuba 35 Kč“! V prepočte cez dnes platný kurzový lístok 1,45.-€/ks!!! Počty nasadených holubov Le Mans 2010 – 177 ks, Bourges 2010 – 183 ks! Letu zdar ! Ľ.J.

Pre účasť v diskusii je potrebné prihlásenie

Zmeny boli uložené