MS 2018-2021 a tvorba pretekových plánov na rok 2018

Peter Záhorský (02.01.2018, 18:09)
Momentálne vo viacerých OZ prebieha tvorba návrhov pretekových plánov. Schválené MS výrazne ovplyvňuje tvorbu PP. Vychádza sa z podmienok MS tak, aby do PP boli všetky podmienky MS zahrnuté.

Vo všeobecných ustanoveniach MS 2018-2021 sa píše:
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
1. Do pretekového plánu pre vyhodnotenie MS si môže usporiadateľ pretekov naplánovať maximálne
14 pretekov na tratiach nad 95 km ‐ 665km , pričom v limite 285 km do 665 kilometrov bude
maximálne 11 pretekov. Preteky môžu byť konané v termíne od posledného aprílového víkendu po
prvý augustový víkend (vrátane). Za víkend sa počíta aj deň štátneho sviatku.

Otázka znie:
Do km limitov sa musia zmestiť všetci chovatelia v OZ, alebo stačí väčšina?

Uvediem príklad:
OZ má z preteku Gotha VCS rozpätie 612-679 km. Cca. 13 chovateľov má Gothu nad 665 km, cca. 116 to má Gothu do 665 km.
Doteraz nebol so zaradením preteku Gotha do MS žiadny problém (po starom sa označovalo 14 pretekov do 700 km, podľa nových podmienok MS už len do 665 km).

Ďakujem za odpoveď.

S pozdravom Záhorský
Peter Záhorský (04.01.2018, 22:16)
Chcel by som poprosiť zodpovedných funkcionárov, aby zaujali stanovisko k uvedenému problému - limity km v súťažiach MS 2018-2021.

Spomínaný problém:
Do km limitov sa musia zmestiť všetci chovatelia v OZ, alebo stačí väčšina?

Uvediem príklad:
OZ má z preteku Gotha VCS rozpätie 612-679 km. Cca. 13 chovateľov má Gothu nad 665 km, cca. 116 to má Gothu do 665 km.
Doteraz nebol so zaradením preteku Gotha do MS žiadny problém (po starom sa označovalo 14 pretekov do 700 km, podľa nových podmienok MS už len do 665 km).

Čas ide a tvorba pretekových plánov vo viacerých OZ čaká na stanovisko, lebo môže podstatne ovplyvniť PP.
Prípadne, ak sa bude o tom rokovať neskôr, poprosím aj o takú informáciu.

Vopred ďakujem.
Jančok Ľudovít (05.01.2018, 08:24)
Zdravím Vás, Peťko a 5% tolerancia Ti nič nehovorí? 665-+35 5% je aj v Amerike 7OO. Či?
Slavomír Labanc (05.01.2018, 22:49)
698,25....:)
Peter Záhorský (05.01.2018, 23:30)
Dobrý večer p. Jančok, aj ja Vás zdravím.
Výpočet: 665+35=700 je určite správny aj na Slovensku, aj v Amerike.
S tým súhlasím.

V stanovenom limite 285 - 665 je už zahrnutá 5% tolerancia. V ustanovení sa striktne uvádza horná hranica km a nepripúšťa sa žiadna výnimka. V hornej hranici je 5% tolerancia uplatnená asi aj dva krát (zo 600 km - na 665 km = navýšenie +10,833%).
Prečo si to myslím? Vychádzam z myslenia tvorcov návrhu MS.
Milan Blahovský (12.09.2017, 09:02)
Všeobecné ustanovenia:
1.Do pretekového plánu pre vyhodnotenie MS si môže usporiadateľ pretekov naplánovať maximálne jedenásť pretekov na tratiach od 285 km do 630 kilometrov. Preteky môžu byť konané v termíne: od posledného aprílového víkendu po prvý augustový víkend (vrátane). Za víkend sa počíta aj deň štátneho sviatku.

V pôvodnom návrhu tvorcovia vychádzali pri stanovení rozpätia km prioritne z kategórie MS KST, do ktorej patria preteky KT aj ST. Podmienky MS KST boli akousi kostrou pretekov celého MS. Podľa kritérií FCI (aj s uplatnením tolerancie 5%) je:
KT od 95 do 420 km
ST od 285 do 630 km
Preto bolo stanovené v prvom návrhu rozpätie pre max. 11 pretekov 285 - 630 km. Myšlienkou bolo eliminovať veľa krát neobjektívne krátke trate od 95 do 285 km. Preto až od 285 km. Tomuto všetkému rozumiem.

Pravdepodobne v období pred VZ, alebo na VZ došlo k úprave textu a rozpätie km bolo upravené na 285 - 665 km. Tiež chápem dôvody úpravy. V ustanoveniach sa píše, že počet pretekov nad 665 km sa nestanovuje. Vznikla diera 35 km (630 - 665), ktorú logicky zrušili a číslo 630 navýšili na 665.

Hlavným dôvodom, prečo som položil otázku ohľadom tvorby PP bolo, že ustanovenia MS striktne odlišujú trate do 665 km a trate nad 665 km, a z toho vyplývalo, že hranica 665 km je konečná, cez ktorú sa nemôže presahovať z jednej, či druhej strany.

Ale už je to vyriešené, za čo p. Blahovskému ďakujem:
Milan Blahovský (05.01.2018, 10:34)
2. Tvorba plánov a zaradenie VCS do plánu OZ Levice -
Podmienky MS ( kategorie a isté limity) nie je možné pri súčasnom modele psotaviť tak aby 100 % členov SZ ich malo ideálne a aby si každý funkcionár na 100 % splnil svoju víziu. To, že pár členov ( vo vašom prípade 10 % ? ) je v jednom preteku poškodených neznamená, že model je nesprávny resp, nerealizovateľný. Neskúmal som to ešte podrobnejšie, ale mám pocit, že takýchto "problémových" pretekov ako je u vás VCS je v iných OZ minimum, teda ako vôbec sú ( možno ešte OZ Zvolen -19 chovateľov či LM - 12 chovateľov ). Keď to premením na % tak je to 0,01 % členov SZ. Týmto sa teda z celej duše ospravedlňujem za to, že ich funkcionári pri zaradení preteku Gotha ako 14. v limite do 665 km poškodia o jeden pretek do MS. Dúfam, že je medzi nimi aspoň jeden, ktorý sa opačne poteší zo situácie, že bude mať pre výstavnú kategóriu FCI - Šport E o jeden pretek viac a že týchto chovateľov zo závistí z tej skutočností nebudú mať chuť vyradiť do iného OZ.

Zo stanoviska p. Blahovského vyplýva, že si bez problémov môžeme zaradiť pretek Gotha VCS do PP a bude jeden z 11 vopred deklarovaných pretekov v rozpätí 285 - 665 km, aj keď cca. 13 chovateľov z OZ má Gothu nad 665 km.

O tom, že moja otázka bola opodstatnená, svedčí aj stanovisko p. Blahovského, v ktorom sa pripúšťajú výnimky, ktoré ale neboli uvedené v ustanoveniach. Je to odobrené a tak je to v poriadku.

PROPOZÍCIE MAJSTROVSTIEV SLOVENSKA  
PRE ROKY 2018‐2022 SCHVÁLENÉ NA VZ SZ CHPH DŇA 25. 11. 2017
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
1. Do pretekového plánu pre vyhodnotenie MS si môže usporiadateľ pretekov naplánovať maximálne
14 pretekov na tratiach nad    95 km  ‐  665km , pričom v limite 285 km do 665 kilometrov bude
maximálne 11 pretekov. Preteky môžu byť konané v termíne od  posledného aprílového víkendu po
prvý augustový víkend (vrátane). Za víkend sa počíta aj deň štátneho sviatku.  
2. Počet pretekov organizovaných nad 665 kilometrov sa nestanovuje. O počte pretekov môže
rozhodnúť usporiadateľ podľa vlastného uváženia.
3. Plánovaný pretek môže byť  skrátený v dôsledku nepriaznivých podmienok, resp. havarijnej
situácie. Plánovaný pretek z týchto dôvodov môže byť preložený na piatok, sobotu, nedeľu prípadne
pondelok, za dodržania ostatných podmienok MS a pretekového poriadku. Takto odletený pretek
bude zaradený podľa skutočnej dĺžky km. Plánovaný pretek je možné zameniť v havarijnom prípade
s iným pretekom, avšak nie je dovolené navýšiť touto zámenou počet pretekov deklarovaných pre
danú kategóriu MS.
4. Pretekový plán mláďat pozostáva z piatich pretekov, organizovaných v termínoch prvej augustovej
nedele  až prvej októbrovej nedele.
5. Dĺžka a počet pretekov sa inak nestanovujú.  
6. Ďalšie preteky môžu usporiadatelia – ZO,VS, OZ, Regióny, Kluby organizovať bez obmedzenia.  
7. Do vyhodnotenia MS možno použiť  všetky výsledky naplánovaných pretekov pri splnení
podmienok FCI. Výsledky: VS, OZ, REG 1‐x (ktoré neodporujú nabaľovaciemu systému). Pri pretekoch
nad 665 kilometrov aj výsledky dosiahnuté v športových kluboch.  
8. Pre výpočet sa používa koeficient vypočítaný z počtu nasadených holubov (neobmedzený počet).
9. Vyhodnotenie jednotlivých pretekov a kategórií MS sa spracuje v programe mypigeons.live.
10. Vybraný koeficient holuba z preteku môže chovateľ použiť vo viacerých  kategóriách MS.
11. Termín vyhodnotenia tabuliek    ‐ staré holuby  ‐  do 01. 09.; mláďatá‐  do 15. 10. v príslušnom
kalendárnom roku.  
12. Mladý chovateľ  do 18 rokov sa po skončení pretekovej sezóny podľa vlastného rozhodnutia
vyhodnotí v súťaži mladých chovateľov alebo v súťažiach dospelých. 
Jančok Ľudovít (06.01.2018, 05:19)
Zdravím Vás. Peťko asi tomu nerozumieme aj viacerí. Ty si šikovný chlapec, počkáme ako si s tým poradíš a podľa toho sa budeme riadiť ak to bude v súlade s PP. Podľa mňa posunúť spodnú hranicu kilometrov má logiku, ale limitovanie hornej hranice bez tolerancii sa mi zdá také dosť prísne. Pozdravujem Ludvik.
Milan Predmesky (06.01.2018, 09:40)
Dobrý deň,pán Záhorský tolerancie kategórií ste v poslednom príspevku riadne dokrútili. KT a ST máju hranice 285 až 630 km. To číslo 665 km označuje hranicu kde končí kategória C a začína kategória E. S pozdravom M.Predmesky.
Miroslav Vavrek (06.01.2018, 10:45)
Aj k tejto téme poviem len svoj názor.Propozície MS predložené a schválené v tejto podobe ako sú zverejnené niesú použiteľné pre pretekovú sezónu,lebo sú v rozporé Stanov a PP SZ CHPH.Je ešte do začiatkú sezoný čas na ích prepracovanie a doplnenie a zvolanie mimoroadného VZ na ich opätovné schvalenie.Je len otázne kto ich vypracuje a doplni.A či je toho ŠPK vôbec schopná.Ak niekto nechápe,tak to vysvetlím.Je to pre všetky kategorie.Myslím si ,že každí z nas chodil aspoň na základnú.Pri slove toleráncia v % musí byť jasne povedané či sa jedná o toleránciú + alebo-,v našom prípade je tolerancia 5%.Uvediem príklad:Kratké a Stredné trate.dlžka trate od 300-650 km.A tú je to teraz podstatné s toleranciou 5%,ale treba uviesť či ja tá toleráncia 5% +,- alebo aj + aj -.Teda ak sa jedna pri spodnej hranici 300km uvedia sa toleráncia 5%-,číže preteký sú od 285 km aje to jasné pre všetkých.V hornej hranici sa uvedie 650 km tolerancia 5%+,alebebo ktorá koľvek už spomínaná toleráncia či je to +,-,alebo oboje.Teda horná hranica je 682,5km.A takto to má byť vysvetlené pri každej kategorii,aby bolo jasné a zrozumiteľné pre všetkých členov a bude to vyhovovať všetkým členom nielen určitým percentam chovateľov ako to stanovuje PP SZCHPH,aby nebol nikto diskriminovaný.
Peter Záhorský (06.01.2018, 11:01)
Dobrý deň p. Predmesky,

ja sa držím pravidla, že keď neviem, tak radšej nepoviem/nenapíšem. Radšej si to naštudujem a vyjadrím sa neskôr. Píšem len vtedy, keď som presvedčený, že mám minimálne bližšie k pravde. Ak by som sa mál strápňovať, tak radšej nenapíšem nič.

Z Vášho príspevku je zjavné, že nemáte dostatočne naštudované podmienky FCI kat.. Prečo si to myslím? Uvediem:
Platné podmienky pre plnenie kategórií podľa FCI podmienok (definície jednotlivých kat.):
A (KT) - preteky od 95 do 420 km
B (ST) - od 285 do 630 km
C (DT) - nad 475 km (pozn.: hranica kat. C nikde na max. nekončí, lebo nie je ani stanovená, končí max. limitmi holuba a jeho schopnosťami, čo ešte dokáže a čo už nie - toto platí aj u kat. E - žiadna horná km hranica nie je stanovená!)
E (SDT) - nad 665 km (pozn: tým, že kat. C nemá určenú pevnú hornú km hranicu, tak automaticky každá E-čková trať spadá aj do C, ale na to som už viac krát poukázal v inej téme - Kritéria MS DT 2018-2021 a stále čakám na stanovisko)

Ja som len vysvetlil, ako som to pochopil ja. Hľadal som logiku, podľa ktorej postupovali tvorcovia MS. Keby som si bol na 100% istý a svet videl ako čierno/biely a nie ako farebný, tak by som nežiadal o stanovisko kompetentných.

Ak by to bolo tak, ako píšete, že číslo 665 km označuje hranicu, kde končí kategória C a začína kat. E, tak to by bola nová definícia kat. C (uplatnená v MS), ktorá by ale bola v rozpore s podmienkami FCI! O tom neviem, že by boli vytvorené nové definície kat. pre MS.

Ak by to bolo tak, ako píšete, že číslo 665 km označuje hranicu, kde končí kategória C a začína kat. E, tak mi prosím poraďte, čo by si mala OZ napísať do pretekového plánu a do kolonky - zaradenie do MS, keď viacerí už túto hranicu 665 km prekračujú.

Dôkazom toho, že moja otázka v prvom mojom príspevku v tejto téme bola opodstatnená je aj stanovisko p. Blahovského, v ktorom pripúšťa výnimky, ktoré ale v ustanoveniach MS nie sú ani spomenuté.

Bola táto moja pripomienka prospešná pre členov? Ja si myslím, že áno. Bol zodpovedaný jeden otáznik. Skúste aj Vy nájsť ďalší otáznik a prispejte k zlepšeniu a k stransparentneniu súťažných podmienok MS.
Barbirik Igor (06.01.2018, 11:17)
kmDobrý deň
Rád by som sa informoval kedy FCI zmenilo dané kriteria pre kategorie A,B,C,a E pretože zatiaľ
som sa také niečo nigde nedočítal že by sa zmenili km limity pre dané kat.
Mám taký pocit že niekto tu má eminentný záujem aby znížili km v kat. E zo spodnej hranice 700 km
na 665 km ale aj kat C.
Pred rokom sa tu bilo do prs ako sa to zvíši na 800 km a ako to dopadlo ? všetci dobre vieme.
Dnes tu máme niečo podobné ale v ešte horšej podobe.
Kedysi sme sa tešili že máme Achen,Brusel,Ostende pretože to bol sviatok pre chovateľov a dnes.....
Je až neuveriteľné a zaražajúce čo sa v poslednej dobe deje v SZCHPH
Milan Predmesky (06.01.2018, 12:40)
Dobrý deň, pán Záhorský som v tom že ste otvorili tému k propozíciám MS a nie k propozíciám FCI .Podla toho som označil kategorie. Iste máte pravdu že kategórie FCI sú tak ako ich popisujete.S propozícií pre MS je kaegoria DT pre MS od 475 km a počítate si 9 koeficientuv od 3 holubov , len 2 môžu biť nad 665 km. Čiže ostatných 7 koeficientov bude v rozpäti 475 až 665 km.Tak číslo 665 km je hranica pre 7 koeficientov pre MS DT. Ak to vi chápete inak ,napíšte ,rád sa poučím.M.Predmesky.
Barbirik Igor (06.01.2018, 13:37)
Všeobecné ustanovenia bod 7.
Do vyhodnotenia MS možno použiť všetky výsledky naplánovaných pretekov pri splnení podmienok
FCI T.J. Výsledky: ZO,VS,OZ, Regionov 1,až....ktoré nepodporujú nabalovaciemu systému,pri pretekoch
nad 700 km aj výsledky dosiahnuté v športových kluboch.
Peter Záhorský (06.01.2018, 14:03)
Pán Predmesky,
nesúhlasím s Vami a podľa mňa ste buď nepochopili podmienky MS DT, alebo ste si text neprečítali pozorne.

Prosím, nižšie citujem podmienky MS DT 2018-2021:
2. MAJSTROVSTVO DLHÝCH TRATÍ
Vyhodnotenie tvorí súčet 9 koeficientov 3 holubov, z ktorých každý do vyhodnotenia použije
3 koeficienty získané na tratiach kategórii Šport C s 5 % toleranciou hraníc, teda nad 475 km
vo   vopred deklarovaných pretekoch, uvedených v pretekových plánoch OZ, pričom 2
koeficienty, použité pre konečný súčet, môžu byť u holuba dosiahnuté na pretekoch
kategórie Šport E.  

Minimálne sme už traja, ktorí sme sa nebáli napísať, ako sme to pochopili.
Každý z nás to pochopil inak. Sú podmienky MS DT dobre formulované, zrozumiteľné, nespochybniteľné?
Asi nie, každý z nás to pochopil úplne inak.

Teraz uvediem jednotlivé stanoviská nás troch (tak, ako to pochopil každý z nás)

1. cit.: p. Blahovský (15.12.2017, 09:49)
Peter dostal si sa k verzii kde je nezmyselný údaj v prvej vete :
a) Správna verzia má uvedené: Vyhodnotenie tvorí súčet 9 koeficientov 3 holubov, z ktorých každý do vyhodnotenia použije 3 koeficienty získané na tratiach ...
Túto chybnú verziu s 2 koef.som reklamoval u prezidenta SZ, nechápem ako sa tam opäť objavila - dúfam, že delegáti dobre počúvali pri navrhovaní MS na VZ.
b) preteky kategorie E u holuba kategorie MS DT môžu byť použité 2, teda v tvojom príklade 3 x 2 x Bad Nenndorf, zvyšné si ten holub odletí napr. z Halle
Rekapitulácia: Podľa p. Blahovského každý holub môže použiť max. dva preteky kat. E, potom od 475 do 665 km min. jeden pretek.
Moje pripomienky som uviedol v téme ,,Kritéria MS DT - 2018-2022 (nezrovnalosti, žiadosť o presnejší výklad),,, ktoré nebudem opakovať. Príspevok v téme - Peter Záhorský (23.12.2017, 23:11)

2. cit.: p. Predmesky (06.01.2018, 12:40)
S propozícií pre MS je kaegoria DT pre MS od 475 km a počítate si 9 koeficientuv od 3 holubov , len 2 môžu biť nad 665 km. Čiže ostatných 7 koeficientov bude v rozpäti 475 až 665 km.Tak číslo 665 km je hranica pre 7 koeficientov pre MS DT. Ak to vi chápete inak ,napíšte ,rád sa poučím.M.Predmesky.
Rekapitulácia: Podľa p. Predmeskeho trojica holubov môže spolu použiť max. dva preteky kat. E, potom od 475 do 665 km min. 7 pretekov.
Moje pripomienky: Asi ste prehliadli slovné spojenie - u holuba, cit.: ,,pričom 2 koeficienty, použité pre konečný súčet, môžu byť u holuba dosiahnuté na pretekoch kategórie Šport E.,,. Teda u každého holuba môžu byť použité max. dva preteky z kat. E, takto to chápe aj p. Blahovský.

3. Ja som to pochopil takto, cit: Peter Záhorský (23.12.2017, 23:11)
Mojim 3 holubom budú vybraté každému po 3 koeficienty nasledovne:
Holub 1: 3x Bad Nenndorf (vzdialenosť na môj holubník = 775,815 km)
Holub 2: 3x Bad Nenndorf
Holub 3: 3x Bad Nenndorf
Malo by to byť podľa podmienok MS DT v poriadku, lebo bola splnená podmienka, že každý holub použije 3 koeficienty z pretekov kat. C, teda nad 475 km. Bola splnená (neuplatnená) aj ďalšia podmienka, že pre konečný súčet môžu byť u každého holuba použité dva koef. z kat. E.
Ja som nevyužil druhú možnosť a neuplatnil som si žiadny koef. z kat. E.
Pretek Bad Nenndorf (775,815 km) je podľa FCI podmienok zaradený do kat. C, aj E. Ja som si pretek Bad Nenndorf uplatnil ako kat. C.
Rekapitulácia: Podľa mňa, keď vychádzam z aktuálne platných podmienok MS DT, tak každý z troch holubov si môže použiť aj tri preteky nad 665 km.
Moje poznámky, ktoré som napísal v téme - Kritéria MS DT - 2018-2022 (nezrovnalosti, žiadosť o presnejší výklad) - Peter Záhorský (23.12.2017, 23:11):
Možno si to málokto všimol, že každý pretek kat. E automaticky spadá aj do kat. C. Upozornil som to v mojom prvom diskusnom príspevku.
Ak by to malo byť tak, ako vysvetlil p. Blahovský (každý holub si musí uplatniť min. 1 koef. z preteku od 475 do 665 km a max. 2 koef. z pretekov nad 665 km), tak by znenie mohlo byť nasledovné:
2. MAJSTROVSTVO DLHÝCH TRATÍ (navrhované znenie)
Vyhodnotenie tvorí súčet 9 koeficientov 3 holubov, z ktorých každý do vyhodnotenia použije 3 koeficienty získané na tratiach kategórii Šport C s 5 % toleranciou hraníc, teda nad 475 km vo vopred deklarovaných pretekoch, uvedených v pretekových plánoch OZ, pričom bude u každého z troch holubov použitý minimálne 1 koeficient z preteku rozpätia 475 - 665 km. 2 (dva) koeficienty, použité pre konečný súčet, môžu byť u holuba dosiahnuté na pretekoch kategórie Šport E, teda nad 665 km.
Ak sa mýlim, tak len v prípade, že klasifikácia kat. C a E v MS sa nezhoduje s klasifikáciou kat. C a E podľa FCI, ale o tomto som sa v schválených podmienkach MS 2018-2021 nikde nedočítal.

Na záver p. Predmesky, téma, do ktorej ste sa zapojili má nadpis: MS 2018-2021 a tvorba pretekových plánov na rok 2018.
V tejto téme som riešil Všeobecné ustanovenia MS, bod 1. preto, že som potreboval stanovisko k problému, či pretek Gotha môže, alebo nemôže byť zahrnutý a nadeklarovaný do MS - do 14 pretekov z rozpätia 95 - 665 km.

Formulácia textov je veľmi dôležitá. Platí nepriama úmera: čím kvalitnejšia a presnejšia formulácia, tým menej nedorozumení a problémov.
Niekedy čiarka vo vete môže rozhodnúť o živote a smrti. Uvediem príklad:
Vyjadrenie právne vzdelaného človeka. Je to krásny príklad, ktorý pochopí každý.
Vôbec nie je jedno, kde čiarku umiestnite. Predstavte si rozsudok súdu, ktorý znie: ,,Obesiť, nie oslobodiť!“ Druhá verzia tej istej vety: ,,Obesiť nie, oslobodiť!“ Vtedy som si pravdepodobne prvý krát uvedomil, aké je dôležité čítať všetko, čo podpíšem a hlavne, aký zmysel dávajú rôzne vety v zmluvách. Vôbec nie je jedno, čo podpíšem a ako je to naformulované, prípadne kde je čiarka, spojka, a, alebo...

Toto by mohlo byť posolstvo pre tvorcov rôznych dokumentov, predpisov, podmienok, atď.

Ak máte záujem diskutovať o MS DT, tak najlepšie bude, keď tak učiníte v samostatnej téme, ktorá sa venuje MS DT:
Kritéria MS DT - 2018-2022 (nezrovnalosti, žiadosť o presnejší výklad)

Stačilo by poopraviť formuláciu textu podmienok MS DT a bol by zodpovedaný ďalší otáznik.
Čo teraz p. Predmesky, ešte stále to vidíte tak jednoznačne a sebavedomo?
Poučilo Vás to? Dúfam, že áno.
Milan Predmesky (06.01.2018, 16:54)
Dobrý deň,pán Záhorský ja sa nechcem sporiť s vami o tom kto pochopil podmienky MS lepšie a kto menej lepšie.Vi sa stále oháňate slovíčkom môže použiť 2 alebo 3 preteky v ...kat.E .Skúste zostaviť preteky tak abi ste nemuseli požiť dodatok,.. môže použiť kat.E. Kategória E začína na 665 km.Takže ak použijete pretek nad 665 km tak použijete dodatok k propozíciám MS.A tam sa píše že môžete použiť 2 koeficienty od jedného holuba a nie ako to predkladáte vi že 6 koeficientov od 3 holubou.Veď kategória SDT je samostatná a použitie týchto pretekov z kat. SDT pre plnenie kategórie DT v MS je len nápomocné. No a na otázku či Gotha môže biť deklarovaná v 14 pretekoch ? Samozrejme môže, a každý chovateľ ju použije v kategórii podla skutočných km. Samozrejme ak to neodporuje propozíciám MS lebo v jednom víkende je možné deklarovať len jeden pretek.Pán Záhorský vi ste chodil na VH a rôzne iné semináre,vaše skúsenosti sú obrovské ,ja čerpám len zo zápisníc a propozícií,snažím sa veci pochopiť čo najjednotnejšie tak ako to pochopia aj ostatný chovatelia.Ak je to inak napíšte ,rád sa poučím a aj ostatný ktorý chcú mať v tejto veci MS jasno. Ja sa nijako nesnažím vás urážať,ak je to od vás možné skúste to aj vi.Diskusia predsa slúži pre všetkých chovateľov a má biť nápomocná abi sme dospeli ku lepšiemu pochopeniu podmienok alebo návrhov.M.Predmesky
Miroslav Vavrek (06.01.2018, 17:04)
Mate pravdu p.Barbirik,dakedy sme sa tešili z pretekov a najme tých DT s Nemecka a dnes,vidime čo sa deje až rozum sa zastavuje.A ešte,viete Tí čo sa tak bili do prs si odbili pľuca,tak im stačí ak budú lietať z poza prvého kopca od domu alebo holubníka.
Barbirik Igor (06.01.2018, 18:12)
Šport: C. 6 tratí za 2 roky minimum 150 holubov 20 chovateľov 3300 km
Za 1 rok polovica 1650 km
Ak budete mať v pretekovom pláne trate pod 550 km musíte ích nahradiť E traťami ktoré sú nad 700 km aby ste dosiahli potrebné minimum km

Martin Urban (06.01.2018, 18:37)
Všetkým nevyhoviete ,viacej kilometrov pre holuby je horšie ako menej? To dopadlo ako na konferencii fci s traťami nad 800km smutné ,ale na to máme klub super dlhých tratí . Sranda v tomto športe PS. Veľa úspechov
Barbirik Igor (09.01.2018, 17:13)
Keď som tu niečo napísal niečo tak troch v hádanke a veľa chvateľov to asi nechape budem sa
snažiť to lepšie vysvetliť.
Pretekové plány by sa mali tvoriť podľa výstavných kat.FCI v ktorých sa uvádza počet pretekov
a súčet km za 2 roky
Ak v B kat. napánujete preteky kratšie ako 350 km avtomaticky bude určita časť chovateľov znevíhodnená , u športu C platí to iste tam vycházda spodná hrnica na 550 km a ak použijete
5% pri spodnej hranici automaticky vám chýbajú km ktoré musíte nahradiť vždy vyššiov kat,
čo vám pri vrchnej tolerancií 5% nehrozí ba ešte pomôže, pri dodržaní spodnej hranice a plus 50 km sa všetci chovateľia v OZ zmestia do limitu a nikomu nechýbajú km ktré by musel nahradiť vyššou kategoriov

Pre účasť v diskusii je potrebné prihlásenie

Zmeny boli uložené